Karel Wágner: Lze od muslimů očekávat, že se změní?

01.02.2016 11:09 | Zprávy
autor: PV

Až do silvestrovských sexuálních útoků, ke kterým došlo v Německu, se o negativních stránkách muslimského prostředí, ve kterém vyrůstala většina imigrantů, neslušelo hovořit.

Karel Wágner: Lze od muslimů očekávat, že se změní?
Foto: Archiv
Popisek: Modlící se muslimové v mešitě

I když se čas od času nějaké ty informace díky investigativním novinářům na veřejnost přece jen dostávaly. Tak se také k poslancům dolní komory nizozemského parlamentu (Generální stavy), na podzim loňského roku nakonec dostaly i šokující poznatky o dětských nevěstách a jejich velkém počtu v Nizozemí. V případě imigrantů jsou totiž muslimské sňatky s dětmi za určitých podmínek v Holandsku tolerovány, například když je svazek zare­gistrován v zemi pů­vodu. Stává se ale také, že migrant si po cestě do některé z evropských zemí vybere pomocí smartphonu dětskou nevěstu. Potom úředníkům tvrdí, že si ji vzal dle kmenových zvyklostí, pročež jeho historka může u ni­zozemských úřadů uspět. Aktuální čísla k dětským ne­věstám nejsou nikde zveřejňo­vána, avšak Ineke van Windenová z Centra proti obchodu s dětmi a obchodu s lidmi (CKM) uvedla, že počet dětských nevěst přicházejících do Nizozemí se v loňském roce oproti roku 2014 nejméně ztrojnásobil. Nejde ale jen o jejich "dovoz". Kolem azylových center v Evropě se často potloukají mus­limové, kteří si mezi nezletilými imigrantkami snaží najít možnou „nevěstu“. Ovšem někteří z nich podle Windenové ve skutečnosti hle­dají jen další oběť pro dětskou prostituci a v takovém případě se to týká i chlapců.

Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) v říjnu 2015 ohlásil, že podle jeho zjištění jsou děti mezi uprchlíky při svém útěku do Evropy vystaveny zvýšenému riziku sexuálního zneužití a násilí. "Máme k dispozici mimo jiné zprávy o tom, že děti obchodníkům s lidmi platí sexem, aby přežily a mohly pokračovat ve svém útěku," oznámila mluvčí UNHCR Me­lissa Flemingová. Podle OSN se neodehrává sexuální násilí jen v přeplněných záchytných centrech pro uprchlíky, ale také na železničních a autobusových stanicích, nebo v parcích. Také Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) v minulých dnech upozornila na fakt, že dětští uprchlíci, přicházejí do Evropy bez rodičů, představují nejohroženější skupinu imigrantů. Přičemž Europol nejenže má důkazy o opakovaném sexuálním zneužití dětských uprchlíků, ale také zaznamenal znepokojivé propojení pašeráků lidí s obchodníky, kteří děti zotročují a nutí je k prostituci. Jinak řečeno, navzdory tomu, že byly takovéto informace zamlčovány, přicházeli v minulém roce mezi migranty z většinově muslimských zemí spolu s houfy pedofilů do Evropy i pederasté.

Je pravda, že pedofily a pederasty nacházíme i v kolébce západní civilizace, respektive v literárních pramenech ze starého Řecka a Říma. Jenomže v muslimském světě některé tradice a kmenové zvyky, vážící se k pedofilii, přežily až do našeho 21. století. Přičemž v posledních letech byly zmiňovány především ty z Afghánistánu. Zde nejde ani tak o pedofilii samu, ale především o zrůdný obchod s dětmi, spojený s jejich zneužíváním. Kdy chlapci předpubertálního věku jsou prodáváni vlastní rodinou či sirotčinci (někdy jsou i unášeni) překupníkům, jimiž jsou pak nuceni pro potěchu movitých mužů tančit v ženských šatech, přičemž po vystoupení po nich muži zpravidla požadují sex. Za vlády Talibánu v letech 1994 - 2001 pederastům dle oficiálních prohlášení v souladu se šaríou hrozil v Afghánistánu trest smrti, jenže Talibán (a jeho šaría) byl po invazi spojeneckých vojsk, vedených Spojenými státy, zatlačen do nepřístupných horských oblastí. A praktiky paštunských pederastů se znovu rozšířily do afghánských vesnic a měst, včetně hlavního města Kábulu. Téměř ve všech větších městech Afghánistánu tak byli “tančící chlapci” opět k vidění na nejrůznějších večírcích a oslavách, ale i na svatbách. Není tomu tak dlouho, co zahraniční sdělovací prostředky informovaly o ozbrojeném konfliktu na jedné afghánské svatbě, kde se dva kmenoví vůdci pohádali o to, který z nich si „tančícího chlapce“ odvede domů. Následně se oba klany chopily kalašnikovů a spor přerostl v přestřelku, při které bylo zabito více než dvacet svatebčanů.

Pro fenomén nezletilých tanečníků, zneužívaných staršími muži, se v odborné literatuře vžil termín bachabazi (bačabazi). Původní výraz Bacha Bazi najdeme i na anglické verzi Wikipedie, kde se dozvídáme, že jde o slangový výraz pro širokou škálu aktivit, zahrnující pohlavní zneužívání dětí a pederastii. Tato škála zahrnuje i sexuální otroctví, kdy jsou předpubertální chlapci prodáváni bohatým nebo mocným mužům pro zábavu a sexuální aktivity. Fenomén bachabazi v kontextu kulturním a sociologickém je chápán jako pederastie, přičemž sám domorodý výraz „bacha baz“ je adekvátní našemu „pederast“, jenž je užíván k označení pedofila, zaměřeného na chlapce. I když v prostředí po celá staletí válčících rodů a klanů takováto pedofilie není spojena jen s „láskou k chlapcům“, ale často i s brutálním násilím.

U nás se tématu krátce věnoval v září 2010 na serveru iDNES článek s titulkem „Temná stránka afghánských tradic: Po tanci nás znásilňují, přiznal chlapec.“ Právě tak totiž probíhá bachabazi v Afghánistánu. Jde o starou afghánskou tradici, kdy chlapce jejich mentor nejprve učí tančit a zpívat, aby pak v ženských šatech na večírcích tančili pro potěchu přihlížejícího, výhradně pánského publika. Tato tradice v posledních letech vzkvétá díky bývalým armádním velitelům a vlivným obchodníkům, kteří si vytipované chlapce kupují. Sirotci z ulice a děti z chudých rodin se pak stávají sexuálními otroky a někdy i oběťmi hrubého násilí zámožných mužů, často bývalých mudžahedínů, tedy bojovníků za víru ve svaté válce. Přičemž někteří z nich vlastní i několik chlapců jako symbol své prestiže a bohatství. Tyto chlapce si však nedrží jen kvůli tanci: hochy, kterým obyčejně bývá pouhých 12 až 14 let, sexuálně zneužívají.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Povedený rok pro korunu. Udrží své zisky v roce 2026?

9:44 Dominik Rusinko: Povedený rok pro korunu. Udrží své zisky v roce 2026?

Česká koruna má za sebou nad očekávání dobrý rok. Na jeho začátku byli analytici (včetně nás) nastav…