Karol Hrádela: Praha musí zdražit jízdné v MHD

26.09.2020 21:47

Komentář na facebookovém profilu ke zvýšení jízdného v Praze

Karol Hrádela: Praha musí zdražit jízdné v MHD
Foto: Facebook Karola Hrádely
Popisek: Karol Hrádela
reklama

Tedy, možná by provokatéři pobaveně či rozčíleně tvrdili, že zdražení je nesmysl ohrožující životní prostředí, ale nevěřte jim. Bez zdražení by nebylo možné realizovat některé cíle našich politických představitelů v Praze a vynakládat na jiné účely prostředky, které by mohly sloužit na financování veřejné dopravy v hlavním městě. Je přeci třeba snižovat některé příjmy města, omezovat osobní dopravu po nábřeží, podporovat určité osoby, vynakládat samozřejmě přísně účelně prostředky například na nový vzhled dopravních prostředků, lavičky věnované významným osobnostem atd. Pražané přeci by to měli pochopit a na bohulibé úmysly některých politiků dobrovolně a s radostí přispívat.

Snad bude vhodné si porovnat tvrzení o hrozbě kolapsu bez zdražení s oficiálními údaji dopravního podniku a hlavního města Prahy.

V roce 2019 mělo hlavní město rozpočtováno na dopravu 21 994 178,75 tis. Kč při plnění na 97,66 % upraveného rozpočtu, takže nezanedbatelná částka zůstala k dispozici i bez nutnosti hledat prostředky mimo ty, co byly vyčleněné na dopravu.

Dopravní podnik měl za rok 2018 s výsledkem hospodaření zisk ve výši 1 529 146 tis. Kč, který byl převeden u něj na účet 428 – Nerozdělený zisk minulých let. Hospodářský výsledek dosažený za účetní období roku 2019 v podobě zisku byl ve výši 869 150 tis. Kč

Tržby Dopravního podniku za jízdné v souvislosti s dlouhodobou Smlouvou HMP v roce 2019 činily 3 699 524 tis. Kč, což představuje podíl 83,02 % z celkových tržeb z jízdného ve výši 4 456 184 tis. v rámci celého systému PID. Na jízdné hrazené přímo cestujícími tak připadlo 756 660 tis. Kč, tj. méně, než byl zisk dopravního podniku... Tržby v rámci celého systému PID za rok 2019 (bez přirážek k jízdnému) byly vyšší o 1,17 % (+51 mil. Kč) oproti roku 2018.

Doufám, že všichni chápou, že občané Prahy musí platit na jízdném více a že snížení tržeb u dlouhodobě ziskového dopravního podniku i jinde v souvislosti s coronavirem není pouhou zástěrkou. Zdražení jízdného placeného cestujícími mimo rámec hrazený z veřejných zdrojů v rámci veřejné služby určitě rozpočet dopravního podniku vytrhne.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Lukáš Kovanda: Americká ekonomika sice rekordně roste, přesto se stále citelně propadá

14:37 Lukáš Kovanda: Americká ekonomika sice rekordně roste, přesto se stále citelně propadá

Statistika může mást, takže když se bude Trump novým čísly chlubit, Biden má po ruce pádné odpovědi.