Kverulant: Povodí Vltavy pomáhá likvidovat české přístavy

02.05.2019 16:58 | Zprávy

Kauza české přístavy na první pohled připomíná vytunelování bytů OKD.

Kverulant: Povodí Vltavy pomáhá likvidovat české přístavy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vojtěch Razima, ředitel neziskové organizace Kverulant

Všechno začalo v dobách tzv. divoké privatizace, kdy většinový podíl ve státním podniku České přístavy prostřednictvím KUPONINVESTU na sebe převedla skupina podnikavců, mezi které patřila taková jména jako Ivan Kočárník, Jindřich Vodička nebo Miloslav Černý, a pokračuje dodnes. Proto je Kverulantovým cílem v této kauze konečně zastavit tyto sobecké kreatury, které od listopadové revoluce žijí na náš úkor.

Co se skrývá pod pojmem České přístavy?

Celému projektu dali zavádějící název České přístavy a.s. Zavádějící proto, že měl patrně budit dojem, že se jedná o státní podnik. A to se také podařilo, neboť většina veřejnosti dodnes netuší, že České přístavy a.s. jsou soukromou firmou. Dnes ve vlastnictví jediného člověka. Pod pojmem České přístavy se tak skrývají všechny významné přístavy v povodí Labe a Vltavy na celém území České republiky včetně pozemků.

Jak vyplývá z privatizačního projektu, odhadnutá tehdejší hodnota převedeného majetku přesahovala 500 000 000 Kč. KUPONINVEST tento ohromný majetek údajně získal za pouhých 30 000 000 Kč.
V zásadě byla za pakatel privatizována celá páteřní síť lodní dopravy bývalého státu. Ale protože se jednalo o strategický podnik, byla jeho privatizace zajištěna takzvanou zlatou akcií. Ta měla zaručit, že se noví soukromí vlastníci nerozhodnou podnik zlikvidovat, aby zpeněžili přístavní lukrativní pozemky. Tato obava byla víc než oprávněná. Že se nejednalo o ledajaké pozemky, je zřejmé, neboť jen v Praze byl privatizován veřejný ochranný přístav na Smíchově, veřejný ochranný přístav v Holešovicích, přístav v Radotíně a nebo příbřežní pozemky v Libni. Hodnota uvedených parcel se dnes pohybuje v řádech miliard korun. Ale aby bylo možné s k nim dostat, bylo nejprve nutné získat všechno, tedy připravit stát o jeho kontrolu.

Nejprve zrušíme zlatou akcii!

Výše zmíněné trio opravdu úspěšně dokázalo zrušit institut zlaté akcie. Se souhlasem ministerstva financí, dříve vedeného Ivanem Kočárníkem, prodalo Povodí Vltavy a Státní plavební správa za pouhých  300 Kč své zlaté akcie majoritnímu vlastníku, tedy do soukromých rukou. Tím se zbavily svého vlivu a kontroly nad majetkem, který doposud měly ve správě a který dával smysl jejich existenci. Aby toho nebylo málo, tak i nadále spolupracují na pokračující devastaci českých přístavů. Dnes soukromá firma České přístavy a.s. je totiž jedním z největších příjemců financí, které státní podnik Povodí Vltavy vynakládá na tzv. údržbu vod. Nejde o malé částky, ročně se pohybují v řádech stamiliónů korun. Za peníze Povodí Vltavy si současný jediný majitel přístavu, Ing. Miloslav Černý, bagruje svůj vlastní majetek. A jelikož současně dělá vše proto, aby přístavy zrušil, je záhadou, proč tyto prostředky vůbec dostává. Současný vlastník, jak se zdá, české přístavy cíleně devastuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Vystoupení z EU

Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Ještě o zlínském bizáru a jiných trapasech

12:26 Zdeněk Jemelík: Ještě o zlínském bizáru a jiných trapasech

Pokud si laskaví čtenáři všimli mého zájmu o úsilí zlínských podnikatelů bratrů Lebánkových o obnovu…