Logika je jednoduchá: za zdražené výrobky inkasují producenti více peněz a peníze takto nalité do odvětví nastartují novou prosperitu, přilákají další producenty, kterým se najednou začne výroba už vyplácet, a bude po kulhání.
Malý příklad. Nebude se dařit zmrzlinářům. Bude jich na trhu málo a jejich příjmy budou slabé, takže se noví zájemci o tento obor zrovna nehrnou. Tak se zmrzlinářům nakáže, že jejich zmrzliny musejí stát nejméně sto korun. Zmrzlinářům se zvýší zisk, bude se jim dařit a zvýší to jejich životní úroveň. A prodej zmrzliny se začne vyplácet většímu počtu lidí.
Nebo třeba auta. Toto odvětví sice u nás dnes prosperuje, ale zaměstnanci si stěžují na nízké platy a možná budou i stávkovat. Řešení je jednoduché: nařídit automobilkám zdražení aut. Třeba že nejlevnější škodovka musí stát nejméně půl milionu. Ekonomická situace firem se dramaticky zlepší a hned bude i na lepší platy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ladislav Jakl