Ke všem živým lidem promlouvají velké tragédie a zmařené životy. Pro nás je poučením i vědět. Kde číhá nebezpečí. Chybějící informace přinášejí neblahé následky. Tyto následky nás mohou ovlivňovat do dnešního dne. Podívejme se s nadhledem na příběh letu do neznáma, se zdůrazněním, kde to vážně skřípe. Podívejme a ponořme se do průběhu události kolem letu MA 370, z 8.března 2014.
Po zmizení letadla s 239 osobami na palubě a počáteční beznaději probleskla světově senzační a radostná zpráva. Motory letadla pracovaly ještě 6 hodin a 49 minut od chvíle, co letoun zmizel. Taková zpráva přináší radost a naději. Toto letadlo muselo někam doletět a možná někdo přežil. Jaké bylo překvapení technika firmy Rolls-Royce, když mu vyšetřovatelé drsně a tvrdě sdělili, že se tyto informace neměly dát tisku, ale pouze jim. Teprve vyšetřovatelé sdělí tisku, co uznají za vhodné a užitečné. Nechápal jsem jednání vyšetřovatelů a jejich tvrdý lidský postoj. Proč dávají najevo místo radosti zlobu? To mi došlo teprve později. Na letu MA 370 toho bylo podivného mnohem víc. Proč letělo letadlo směrem k Antarktidě, do míst, kde nebylo nic k přistání ani nic obyvatelného, prostě doztracena? Ozvěnou zní. Byl to let doztracena. Na uvedeném neobyvatelném místě bude problém najít letadlo. Copak by piloti plánovali sebevraždu a s pasažery, a ještě aby se letadlo nenašlo, tak letěli co nejdále. Takto sebevrazi nejednají.
Přicházejí další otazníky. Proč po týdnu vyšetřování se obrátil vyšetřující výbor na všechny státy světa, zda nemají ve svých datech a přijímaných signálech informace o ztraceném letadlu? Až po tomto týdnu chtěli vyšetřovatelé vydat směr dalšího postupu. Trochu to připomíná přípravu dramatu z televizních seriálů nebo soudních sporů. Pokud by některé státy takové informace měly, nemohlo se hledat i v tomto týdnu na 100 %?
Nyní se to již na internetu a celkové rekapitulaci neobjevuje při hodnocení této události. Přesto, v prvních dnech po tragédii, byla velice žhavá stopa osobnost kapitána letu Zaharia Ahmed Shaha. U tohoto kapitána na jeho venkovském sídle se našel letecký trenažér. Trenažéry a simulátory letu jsou dobré a užitečné. Pro nákladnost je používají a vlastní letecké společnosti. Například pro trénink letů, které piloti ještě neměli možnost vyzkoušet. Na tomto trenažéru se trénovalo přistávání. Přistávání na pěti letištích, které byly obdobného typu. Na ostrovech s kratší přistávací dráhou. Tyto ostrovy byly ale v jiné části Indického oceánu. Například ostrovní letiště na Maledivách nebo letiště na Diego Garcia. Šefpilot Ahmed Shah byl letecký odborník, nadšenec do letadel Boeing 777 a zkušený pilot. Sám uměl odpojit všechny sledovací systémy v letadle. Ty, které udávaly polohu a odpovídaly v komunikačním provozu. Pátrání se také asi deset dní točilo kolem jeho osoby. Byl angažován v opoziční straně. Zrovna v pátek 7. 3. 2014 byl odsouzen vedoucí této opozice ve zpolitizovaném soudním sporu. (Odlet letu MA 370 byl 8. 3. 2014 v 0:41 hodin.) Pokud by šéfpilot chtěl upozornit na toto soudní rozhodnutí, nepodnikal by sebevraždu s pasažery letadla. Nápaditě by na tento soud upozornil letem jako Němec Mathias Rust s Cessnou 172 do Moskvy na Rudé náměstí. Vzali jsme na vědomí informaci pilota Dugaina, že se doba letu i dolet letadla shodují se vzdáleností k americké letecké základně na ostrově Diego Garcia? Zkuste si to ověřit.
Pokud by letadlo letělo směrem k Antarktidě, muselo by být zachyceno vojenskými radary. Víme, že se hranice několika států (Indonésie, Malajsie, Singapur) střeží silnými vojenskými radary? Navíc oficiálně je potvrzen Indií průlet neznámého letadla mezi ostrovy Andamany a Nikobary. Tedy trasou k ostrovům Maledivy. Dodnes se nepodařilo zjistit, jaké jiné velké letadlo by to, kromě tohoto letu MA 370, mohlo být.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV