V článku autor kritizuje vytvoření koalice proti inkluzi. Zde se nabízí otázka, je-li na místě a dle stejné logiky kritizovat koalici proti EET. V principu demokratické společnosti má každý právo vyjádřit odpor, pokud cítí, že je zákon špatný, nebo narychlo a špatně sestavený. Já – jako laik – nemůžu objektivně posoudit novelu zákona o inkluzi ani zákon o EET, ale pokud má být odpůrce v důsledku takových aktivit, jako například koalice proti inkluzi, označen za sociálně debilního, stiženého komunistickou ideologií, pak jsou veškeré diskuse s panem Fischerem o empatii, civilizovanosti a slušnosti jen ztrátou diskutérova času.
Pan komentátor nechť se svým článkem zařadí mezi bláto, které tak odsuzuje. Dále autorovi připadá zvrácená debata o inkluzivním vzdělávání, ačkoli byla loni schválena. Pominu-li Fischerovu zvrácenou logiku, může mi první odborník na novelu školského zákona o inkluzi sdělit, zda před jeho schválením proběhla nějaká diskuse? Proběhla debata přímo s učiteli a řediteli škol, s asistenty, kteří mají faktické zkušenosti s hlídáním mentálně postižených dětí? Jako laik opět mohu jen zaznamenat hotovou věc, kterou Poslanecká sněmovna schválila – bez diskuse!
Svůj laický názor na inkluzi předvedu na skutečném příběhu. Moje žena pracuje jako asistentka ve speciální třídě, plné mentálně postižených dětí. Škola – jinak běžná – má tuto třídu segregovanou. V této třídě ještě s jednou kolegyní asistuje třídní učitelce. Všechny tři mají problém s jedním agresivním autistou, který je charakterem svého handicapu nebezpečný sobě, nebo svému okolí. Tento žák má šest let a váží cca 20 kg. Nepotřebuji být profesor fyziky, abych si logicky vydedukoval, jaký budou mít problém za deset let, až bude vážit dejme tomu 80 kg.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV