Evropská unie a její čeští nohsledi se vyžívají v boji za "ekologii a záchranu klimatu", avšak jisté je jedno: z ekologického hlediska ničí planetu auta. Neboť však mezi deseti největšími korporacemi světa jsou ropné a automobilové koncerny, tak jejich politické loutky zručně mlží a lavírují.
Motorová vozidla spotřebovávají téměř polovinu vyrobené ropy, produkují polovinu jedovatých emisí v ovzduší, třetinu smogu a téměř třetinu skleníkových plynů. Emise jsou však jen špičkou (tajícího) ledovce, vysvětluje Randy Ghent odborník na dopady automobilismu na lidstvo a ekosféru. V USA (náš nový vzor) se automobily nejméně jednou čtvrtinou podílejí na znečištění vodních toků v podobě kyselých dešťů, úniku látek z čerpacích stanic a autobaterií, úniku ropy z tankerů a vrtů, dešťového splachu a zozlitého oleje z domácích oprav aut.
Při výrobě auta vznikne několik tun odpadů a znečistí se 0,9 km3 vzduchu. Během své životnosti potom každé auto na silnicích vyrobí dalších 0,9 km3 špinavého vzduchu a roztrousí do ovzduší kolem 18 kg obrusů z pneumatik, brzd a silničního povrchu.
Tyto černé saze zvané "prach z pneumatik", se hromadí v našich plících a vodních tocích. Není divu, že děti z chudých čtvrtí v blízkosti dálnic mívají častěji astma.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Milan Rokytka - profil
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky

12:17 Jan Campbell: BRICS, výsledky a výzvy
Předpokládám, že většina čtenářů ví, že BRICS je akronym pro označení uskupení původně čtyř zemí, Br…