Milan Rokytka: Umělecká kritika manažerských dovedností rozlítila pokrytecký establishment

06.12.2013 18:25

Bude Gajdůšková v plenách hlasovat ve stoje?

Milan Rokytka: Umělecká kritika manažerských dovedností rozlítila pokrytecký establishment
Foto: Hans Štembera
Popisek: Alena Gajdůšková
reklama

Vyloučení rapera Řezníka z udílení cen Český slavík vyvolalo nebývalou pozornost. Ačkoli velká většina názorů veřejně frekventovaných osob a politiků na jeho tvorbu je velmi kritická, podle odborníka na extremismus Miroslava Mareše se není třeba obávat. Jde podle něj o sebestylizaci, kterou vyžaduje žánr, jenž Martin Pohl alias raper Řezník představuje, uvedl pro PL.

Řezníka se zastal i Český slavík Tomáš Klus, který u posluchačů zabodoval zejména písní o "čtyřech letech v prdeli" a na protest proti vyřazení Řezníka ze soutěže se z ní odhlásil, což už dávno před ním udělala například Helena Vondráčková. Ona a manžel Martin Michal totiž nechtějí, aby bylo její jméno zneužíváno ke klamání fanoušků a zasílání placených SMS na účet pořadatelů a zpřízněných provozovatelů.

Pohoršení nad Řezníkem pramení samozřejmě z  brutálního odhalení manažerských praktik v naší republice, která je prakticky kolonií západního kapitálu a čeští manažeři se snaží zavděčit akcionářům za každou cenu, což vede až k sociopatickým úchylkám zobrazeným uměleckou formou ve videu. Kapitalismus je zdrojem morální patologie sám o sobě a v zotročené kolonii pak dvojnásob. Takže:

Drž hubu, ty svině,
lehni na zem, hovna žer.
V noci sem Řezník,
přes den úspěšnej manažer.
Uzavírám smlouvy,
kontrakty, dohody.
Těšim se, až večer,
čubce namočim hlavu do vody.
Trochu topení,
je do sexu dobrý koření.
Díky kamerám nejsem jedinej,
kdo má péra topoření.
Pětadvacet lidí,
tvoje utrpení vidí.

Řezník zřejmě našel inspiraci v televizi, kde se ze zpráv dozvěděl, že manažeři například nutí ženy za pokladnami pracovat ve stoje a s plenami, aby neodbíhaly na WC. Nejdříve to bylo v Polsku, pak to došlo i k nám, jsme přeci jedna EU. Zastání pracující nemají.

Paní senátorka a vyjednávačka vlády Alena Gajdůšková (ČSSD) jim z valdštejnské konírny od výtečného oběda, kterým je Senát proslaven, vzkazuje: "Odporné rappové výstupy o znásilňování, mučení a trápení žen si na svobodu projevu mohou jen prvoplánově hrát. Svoboda jednoho přece končí tam, kde začíná svoboda druhého. (...) Budeme muset udělat něco, co nové generaci alespoň podá vysvětlení k příspěvkům, jako oněm rapera Řezník. A vlastně bychom měli přemýšlet i o vzdělávání, které by mladým lidem umožnilo zařadit daný produkt do kategorie, do které patří: Zlobná hloupost, touha po popularitě za využívání brutálních obrázků, nezodpovědné zacházení s veřejností, popírání základních hodnot  humanity. To není hájitelné z žádného hlediska. "

Tolik Gajdůšková. Co kdyby občané, jakožto zaměstnavatelé senátorů a poslanců, jim nařídili při jednání stát s plenami, aby nezdržovali projednávání zákonů? Jak by se jim to líbilo? Pracovat za mediánovou mzdu dle platného usnesení Lidového sněmu se jim nelíbí, pracovní podmínky stejné jako měli zotročené ženy v supermarketu by se jim asi také nezamlouvali. Jsou ovšem výsledkem také jejich legislativní a kontrolní práce. Stejně jako umělecká reflexe manažerské "práce" raperem Řezníkem. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Milan Rokytka - profil
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Jiří Baťa: Byla kontraproduktivní aktivita Prahy 6 z právního hlediska bezúhonná?

13:24 Jiří Baťa: Byla kontraproduktivní aktivita Prahy 6 z právního hlediska bezúhonná?

Odstranění sochy maršála Koněva vyvolalo u většiny občanů Česka, kteří považují zásluhy maršála I.S.…