Když v minulém roce slovutný Gallupův institut provedl průzkum veřejného mínění Američanů týkajícího se důvěry v instituce, ocitla se média spolu s Kongresem a velkým businessem na chvostu tabulky. Ne jinak to dopadlo, s výjimkou rozhlasu, pro média v České republice, a to podle letošního dubnového výzkumu CVVM.
Daleko rozsáhlejší pohled na americká média a pohled veřejnosti na ně dává letošní výzkum dvou institucí Amerického institutu žurnalistiky a výzkumného centra agentury AP ( The Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research ). Výzkumná zpráva ve svém úvodu konstatuje, že se průzkumníci snažili přijít na kloub věci, které jsou to vlastnosti zajišťující médiím důvěru veřejnosti a vyjmenovávají je: „Obecně lidé od žurnalistiky požadují, aby byla spravedlivá, vyvážená, přesná a kompletní.“
K čemu tento výzkum zkoumající vztah občanů USA k médiím dospěl?
Z aspektu citovaného je to, zejména přesnost-pravdivost a kompletnost zpráv, co činí důvěru v média.
Pouze šest procent Američanů věří médiím
Téměř 90 procent Američanů tvrdí, že nejvíce nebo především jim záleží na tom, aby jejich média uváděla správné - pravdivé informace. Čtyři respondenti z deseti tvrdí, že si dokonce pamatují konkrétní událost, která způsobila ztrátu jejich důvěry v média. Jako nejčastěji příčinu uvádí nepřesnost - nepravdivost a jednostranný pohled novinářů. Zpráva o americkém výzkumu dále uvádí, že z dotázaných pouze šest procent věří médiím, a to je zhruba na úrovni důvěry v americký Kongres.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV