Navíc si Rusové, podle zprávy VCION, myslí o svých novinářích, že jsou zkorumpovaní.
Sedmnáct procent Rusů odpovědělo, že médiím nevěří a 29 procent spíše jim nevěří. Výzkum ukázal, že důvěra v média má vzestupnou tendenci a v loňském roce dosáhla své nejnižší úrovně 2,59 bodů z pětistupňové hodnotící stupnice. V roce 2010 bylo průměrné skóre ratingu 2,95 a v roce 2014 – 3,03. Nicméně průzkum ukázal, že médiím stále ještě věří 46 procent dotázaných. Co se týče zmíněné korupce, 52 procent dotázaných podezřívá novináře z toho, že jsou zapojení do korupčního chování a 31 procent dotázaných si je naprosto jisto, že novináři úplatky berou.
K výzkumu důvěry médií v Rusku se odhodlala další společnost Rosindex spadající pod skupinu Ipson Comcon, která shodně s výše uvedeným také konstatuje pád důvěry médií, a to dokonce o sedm procent v prvním pololetí roku 2015. Pokles se však podle tohoto průzkumu týká televize, neboť naopak u tisku a internetu důvěryhodnost rostla. V druhé polovině roku 2015 začala klesat i v tomto odvětví žurnalistiky.
Pozn. Na této skutečnosti je zajímavé, že shodně s americkými médii výzkumy zaznamenávají větší pokles důvěry u televizního vysílání VIZ.
Rosindex u svého šetření upozorňuje na skutečnost, že s poklesem důvěry v média v druhé polovině roku 2015 dochází rovněž ke změně preferencí výběru témat a je zaznamenán pokles sledování politiky a zvyšuje se sledování financí. Důležitá je však informace uvedená ve zprávě Rosindexu , že „od roku 2001 nebyla pozorována tak nízká úroveň důvěry v média, a to přitom je pokles zjištěn u všech sledovaných věkových kategorií.“ Výzkum konstatuje větší důvěru v informace na internetu než v klasických médích. Jiná zpráva Rosindexu podrobněji informuje o tendenci přechodu Rusů především čtenářů od tisku k internetu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV