Spotřebitelé se sice do obchodů začínají vracet, ale nadcházející měsíce budou spíše ve znamení opatrnosti, než přehnaného spotřebitelského apetitu. O tom, že si řada domácností uvědomuje vážnost situace svědčí i prudký pokles dubnové spotřebitelské důvěry a zvyšující se obavy spotřebitelů o jejich finanční situaci.
Maloobchodní tržby v březnu podle předpokladů zažily strmý pokles. V meziměsíčním srovnání tržby obchodníkům poklesly o 12,2 % a v meziročním srovnání o 8,9 %, respektive o 9,3 % po očištění o kalendářní vlivy.
Vzhledem k mimořádným okolnostem, když řada obchodů byla až na výjimky od 14. března nuceně zavřena, je březnové výsledky maloobchodu velmi obtížně hodnotit ve smyslu – je pokles maloobchodu s ohledem na dané podmínky vlastně dobré či špatné číslo? Kromě toho, že řada obchodů byla ve druhé polovině zavřena nebo byl jejich provoz výrazně omezen, tak první polovina března byla pro změnu zkreslena předzásobením domácností potravinami a drogistickým zbožím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV