A i kdyby se zdál premiérovi nápad instalovat Dana Ťoka, dosavadního ředitele stavební velkofirmy Skanska do čela resortu zadávajícího zakázky kupříkladu na stavbu dálnic, což spadá do činnosti Skansky, stejně Bohuslav Sobotka v podstatě musí výběr Andreje Babiše respektovat.
Ťok je osvědčený manažer a bude na něj dobře vidět. Zvýhodňovat bývalou firmu, jíž mimochodem nevlastní, byl toliko jejím vrcholovým zaměstnancem, asi těžko může. A problematice dopravních staveb nepochybně rozumí.
A konkrétně za jeho působení ve Skansce se firma vzdálila předchozím tendencím podílet se na kartelových dohodách kolem státních tendrů. Jinými slovy, novému ministrovi je třeba dopředu věřit. Jak si bude počínat, je pak otázkou budoucnosti.
Desátý šéf odboru dopravy má ovšem před sebou nelehkou roli. Zvlášť když se bude skutečně snažit konečně zlevnit budování dálnic, které je u nás ve srovnání s vyspělými západními státy evidentně předražené. A vrabci si o tom léta cvrlikají, to je ale asi tak vše.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

15:26 Petr Hampl: Vize plukovníka Foltýna
Denní glosy Petra Hampla.