V první etapě půjde o splavnění Odry od města Koźle do Ostravy, což je vzdálenost zhruba osm desítek kilometrů. Polský ministr námořního hospodářství a říční dopravy má věc za užitečnou a pohotově mluví o evropských penězích. Samozřejmě si v argumentaci pomáhá 171 kilometrů dlouhým propojením Mohanu, Rýna a Dunaje v Německu, přičemž říká, že kdyby nebyla vypracovaná podrobná studie, německý kanál by nikdy nevznikl.
Je to pravda, ale není to argument. Severním sousedům může být jedno, že uskutečnění jejich záměru do důsledku by rozpáralo břicho Moravy a z území s nejlepší půdou by na desítky let učinilo rozbahněné staveniště nepoužitelné k čemukoli. Německá stavba trvala dvaatřicet let. Německá, podotýkám.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV