Jestli někdo zdaleka nevykazuje rekordní reálné tržby, tak jsou to stánkaři a restaurace. Obě dvě skupiny se totiž drží spíše u dna, což je naprostá výjimka ve srovnání se všemi dalšími segmenty tuzemského maloobchodu.
Za celý loňský rok se maloobchodní tržby reálně zvýšily o necelých šest procent a dosáhly tak nové historické úrovně. Ochota a možnosti Čechů utrácet byly v loňském roce posazené hodně vysoko. Vděčíme za to především silnému růstu ekonomiky, který výrazně snížil nezaměstnanost a pozvolna se začínal promítat i do růstu mezd českých zaměstnanců. Spolu s nízkou inflací to znamenalo další zlepšení finanční situace domácností. Nemluvě o levných pohonných hmotách, které v loňském roce „přidaly“ do peněženek spotřebitelů necelých deset miliard korun navíc.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV