Jde o výsledek kombinace několika příznivých faktorů, ať už jde o celkově příznivější ekonomickou i finanční situaci domácností spojenou s oživením ekonomiky, dravou cenovou politiku automobilek nebo samotný efekt odložené spotřeby, která se s odstupem času začala realizovat. Zapomenout nelze ani na nízké úrokové sazby, které mohou motivovat k nákupu aut ze dvou důvodů. Tím prvním je levnější financování, tím druhým je fakt, že volné peníze může být v eurozóně stále obtížnější zhodnotit.
Registrace nových aut v EU se v červnu zvýšily meziročně o téměř 7 %, od začátku roku již o 9,4 %. Když se podíváme na průběžné kumulované výsledky za posledních dvanáct měsíců, tak lze říct, že ke zdolání historického rekordu dosaženého v roce 2008 už opravdu moc nechybí. Za poslední rok se v EU prodalo cca 14,4 mil. aut a k ročnímu maximu chybí fakticky už jen 100 tisíc.
Pouze ve dvou zemích došlo v červnu k poklesu zájmu o nová auta. V Bulharsku a ve Velké Británii, kde čtyři roky trvající auto-boom prozatím už kulminoval. S ohledem na výsledek referenda o Brexitu se prodeje aut v Británii stanou velmi dobrým lakmusovým papírkem spotřebitelských reakcí. V červnovém výsledku ovšem tento vliv zatím ještě vidět nebyl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV