Nabídky jsou často velmi lákavé. Přiznejme si, že ne vždy si vybereme nejlépe. Občas prostě naletíme. Nepřečteme si pořádně údaje na obalu, neseženeme si patřičné reference, informace, historii produktu, jsme netrpěliví, příliš důvěřiví a někdy i lehkomyslní. Bohužel tomu nebývá jinak ani u politických voleb, v nichž volíme své zástupce do zastupitelských orgánů. Kandidáti se nám nabízejí také jako zboží produktové kampaně. Velkou roli hrají emoce – fandovství, vášeň, hněv, ale i strach. V manipulaci mas vlastně rozhoduje úspěšný marketing, skrytá byznysová objednávka a výše investice do předvolební kampaně.
Staré neplatí, současnému nevěříme a toho budoucího se obáváme. Jak tedy volit? Opět a zase to menší zlo, které má šanci se tam dostat? Nebo volit pouze z protestu proti někomu? Co se vlastně změní? Změníme se i my? A když ano, pak jak asi? Všichni se ohánějí svobodou, demokracií a fungujícím státem. Tak proč to už nešlo dříve? Je to jenom o lidech? Kde jsou ti zaručeně lepší?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Havlík