Ze dvou největších obchodů s mobilními aplikacemi si lidé ročně stáhnou na 40 miliard kopií her a velikost trhu s počítačovým hraním se blíží ke 150 miliardám dolarů. Podle počítačových her dnes vznikají filmy i knihy...
Sbírají běžné i magické předměty
Díky počítačovým a mobilním hrám se člověk může stát takřka kýmkoli: pilotem letadla, moderním vojákem, bojovníkem starobylé říše, starým čarodějem nebo třeba mladou čarodějkou. Existuje také nepřeberné množství druhů her – od čistě logických přes strategické až po takzvané střílečky či příběhové dobrodružné adventury. V jedněch hráči skládají geometrické obrazce, v dalších plánují útok na soupeře, ve třetích střílejí po všem, co se hýbe, a v jiných zase sledují dobrodružný příběh, sbírají běžné i magické předměty a s jejich pomocí ve hře postupují dál a dál. Je tedy omylem házet všechny hry do jednoho pytle s velkým červeným nápisem „ohlupující zábava“.
Při esportu utrpí jen vaše plotýnky
Digitální hry znamenají pro světovou ekonomiku nezanedbatelné příjmy. Už před dvěma lety se v nich podle analýzy společnosti GlobalData točilo 131 miliard amerických dolarů. Za pět let už by to mělo být 305 miliard. Mnohá studia vyvíjející hry jsou sice na hraně přežití, ale finance v oblasti her dnes zdaleka netečou jen k výrobcům a k prodejcům her. Hraní digitálních her se stalo sportem, nebo, přesněji, esportem (elektronickým sportem) a tak, stejně jako mnozí sledují utkání svých oblíbených fotbalových klubů, sledují jiní klání hráčů počítačových her nebo to, jak hrají jejich oblíbení youtubeři. A nechybějí zde pochopitelně ani bohatí sponzoři.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV