Faktory, způsobující utěšené tempo růstu maloobchodu zůstávají za poslední měsíce neměnné: velmi slušně rostoucí, prakticky neinflační ekonomika s nízkou nezaměstnaností doprovázenou růstem reálných příjmů a překonáním fáze obezřetnosti a nadměrného sledování rizika. Spotřebitelský sentiment naopak zůstává snad až nadměrně optimistický a mohl by se brzy ocitnout v konfliktu s jistou korekcí ekonomické reality.
Růst maloobchodního trhu provází výrazně nadprůměrná dynamika prakticky všech jeho segmentů; největší dynamice se těší prodej potravin (kde roste váha prodejů ve specializovaných prodejnách), automobilů, včetně servisních služeb či předmětů pro volný čas. Naproti tomu březen nebyl dobrým měsícem pro segment prodeje počítačů a komunikační techniky. Nadále prudce roste prodej zboží přes internet a prostřednictvím zásilkových služeb.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV