Očekává se, že sociální demokraté k diskusi na ÚVV předloží také nástin programových priorit, kterým se budou věnovat zejména v období předcházejícím sněmovní volby, tedy v následujících deseti měsících, a také seznam legislativních priorit pro svou činnost v parlamentu (zejména například řešení bytové problematiky). Dále by zde měli nastínit, jak marketingové nástroje budou volit a jak budou postupovat při přípravě volební kampaně, tak aby tato strana mohla reálně očekávat růst svých volebních preferencí alespoň na úroveň 20 – 25 %.
V tuto chvíli se podle obvykle velmi přesné agentury pro výzkum veřejného mínění TNS Aisa, volební preference ČSSD pohybují kolem 14 %. Lze očekávat, že tento vývoj směřující k poklesu, pokud se ČSSD na svém ÚVV razantně neodrazí ode dna, bude pokračovat, a že již v jarních měsících, kolem sjezdu ČSSD, mohou být preference této strany ještě nižší.
Předáci strany přitom v posledních týdnech vysloveně tápou. Marksová Tominová, místopředsedkyně strany, při debatě s Babišovými novináři z MfD připustí, že strana přece nemusí vyhrát volby. Tedy již jeden z členů vedení demobilizuje ještě před tím, než se toto vedení o cokoli pokusilo. Jiný člen vedení nesmyslně hovoří o zavedení progresivního zdanění také pro všechny právnické osoby, tedy nejen o zavedení II. sazby daně pro ty největší firmy, většinou se zahraniční majetkovou účastí. Dá se říci, že tento programový cíl ČSSD vydá A. Babišovi a pravici bezezbytku celý podnikatelský stav, to znamená podnikatele prakticky ze všech českých firem, včetně těch malých a středně velkých.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV