Podle průzkumu společnosti KPMG z roku 2016 nakupuje 71 procent Čechů podle nákupního seznamu, 66 procent z nich nakonec nakoupí ale nad jeho rámec. „Mnoho Čechů si již píše seznam toho, co potřebuje nakoupit, nicméně v obchodě se pak nechá relativně snadno zlákat ke koupi dalších potravin nebo skrze akce k většímu množství, než byl původní záměr. Lidé potom s množstvím přebytečných potravin neumějí naložit a kvůli špatnému skladování se jim rychleji zkazí. Jen české domácnosti vyhodí ročně 254 tisíc tun jídla v několikamilionové hodnotě, a právě špatné plánování nákupů má na vyhazování potravin velký podíl,“ řekl Martin Prokop, autor projektu zfarmydomu.cz (více ZDE).
Podle loňského průzkumu agentury STEM/MARK nakupuje potraviny online necelých 12 procent Čechů. Podle Prokopa jsou ale právě online nákupy cestou k omezení nákupu zbytečného množství potravin. „Během nákupů potravin na internetu jsou lidé méně náchylní k tomu podlehnout slevě. Navíc se zpravidla drží přesněji svých seznamů. Reklamní triky obchodníků totiž nepůsobí v online světě na zákazníky tak silně jako v kamenných prodejnách. Jednou z největších výhod nákupů potravin na internetu je možnost předem si promyslet skutečnou spotřebu a uchránit se tak impulzivním nákupům. To již samo o sobě šetří zákazníkům peníze. Další výhodou v případě nákupu v e-shopu je bezesporu možnost pečlivě si prostudovat složení jednotlivých potravin, v našem internetovém obchodě navíc i možnost vyhledat si konkrétního producenta dané potraviny,“ vysvětlil Martin Prokop.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV