Robert Troška: Na dálnicích vládne rychlostní šikana se zeleným terorem

29.03.2025 12:26 | Komentář
autor: PV

Za posledních deset let vyrostla rychlostní omezení jak houby po dešti. V Rakousku dostanete pokutu nejen za rychlost, ale také za znečišťování životního prostředí.

Robert Troška: Na dálnicích vládne rychlostní šikana se zeleným terorem
Foto: Archiv Roberta Trošky
Popisek: Robert Troška

Rakousko a Německo vybudovalo v posledních desetiletích hustou dálniční síť s poměrně vysokou kvalitou. Dálnice v Německu i Rakousku vždy byly synonymem rychlosti a pohodlí. Bohužel dnes už musíme mluvit jen v minulém čase. Za posledních deset let, kdy pravidelně jezdím do rakouských Alp, se podmínky na dálnicích v obou těchto zemích změnily bohužel k horšímu. Pokud se rozhodnete jet do Itálie nebo do rakouských Alp přes Rakousko, většinou projíždíte spolkové země Horní Rakousko, Salcbursko, často i Tyrolsko. I když je zde maximální povolená rychlost na dálnicích 130 km/hod., ihned za hranicí začíná rychlostní šikana 100km/hod. Nejprve v tunelech, pak ale i na rovných přehledných úsecích, v blízkosti měst snížená na 80km/hod.

Nejlepší záminka k šikanování řidičů? Srdnatý boj za snižování emisí

Ale to není všechno, v oblastech IG-L (Immissionsschutzgesetz Luft čili zákon na ochranu ovzduší - ZDE), na ně můžete narazit třeba na úsecích západní A1 (směřující do Alp) nebo inntalské dálnice A12 směrem na Innsbruck, na které jsou IG-L zóny téměř po celé dálnici. V těchto IG-L zónách se připravte na permanentní omezení 100km/hod., často snížené na 80km/hod. Při překročení rychlosti vám rakouští policisté napaří pokutu nejen za překročení rychlosti, ale také za znečišťování životního prostředí. A ta se může vyšplhat až na 2 000 EUR (více než 50 000 Kč)! 

A aby toho nebylo málo, od roku 2017 vám zde navíc mohou zakázat pokračování v jízdě, což rakouští policisté řeší „botičkou“ nebo odebráním klíčků od auta přímo na místě. A proč tak drastické pokuty? Obava o bezpečnost nebo nebezpečné úseky? Ale kdeže, důvodem vzniku IG-L zón je snaha o snižování emisí. Proto tato omezení neplatí pro elektromobily. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

JUDr. Jindřich Rajchl byl položen dotaz

Reparace

Pokud má být uzavřen mír mezi Ruskem a Ukrajinou souhlasíte nebo nesouhlasíte s tím, že Rusko musí Ukrajině zaplatit válečné škody ve formě reparací?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Co přinese do resortu spravedlnosti ministr Jeroným Tejc

11:34 Zdeněk Jemelík: Co přinese do resortu spravedlnosti ministr Jeroným Tejc

Na počátku povolebních debat se mluvilo o třech nejpravděpodobnějších uchazečích o postavení ministr…