Roman Joch: God, Gays, and Guns

02.06.2013 15:22

Evropská levice už více než dvacet let nechápe, proč v americké politice – a pro americkou pravici – jsou tak podstatné tři otázky, jež absentují v politice evropské: tři „G“, God, gays, guns, neboli Bůh, homosexuálové a zbraně.

Roman Joch: God, Gays, and Guns
Foto: Hans Štembera
Popisek: Průvodem vyvrcholil festival homosexuálů a lesbiček Prague Pride

Pravice stojí na pozici Boha – za právo na život malých, ještě nenarozených dětí, tedy proti umělým potratům; proti dalším právům a privilegiím homosexuálů nad stávající úroveň; a za individuální právo zákony dodržujících občanů vlastnit palné zbraně. Levice zastává pozici opačnou: za neomezené právo na potrat; za další práva a privilegia homosexuálů; proti právu občanů vlastnit zbraně.

Před třiceti lety, tedy v roce 1983, určité procento Američanů zastávalo ony pozice a určité opačné. Kdyby někdo tehdy předpověděl, že za třicet let stoupne počet i procento těch pro Boha (proti potratům), klesne počet i procento těch proti homosexuálům a stoupne počet i procento vlastníků zbraní a obhájců práva je vlastnit, byl by považován za blázna. Mělo se za to, že „pro-God, anti-gays, pro-guns“ a „anti-God, pro-gays, anti-guns“ jsou „balíčky“ – jejich šance budou klesat či stoupat dohromady; jak bude klesat či stoupat počet a procento jejich stoupenců. Ale aby se balíčky „rozvolnily“, aby po dvaceti letech více Američanů bylo pro-život a proti potratům než předtím, aby se počet zbraní vlastněnými Američany zdvojnásobil a více Američanů se stalo stoupenci práva vlastnit zbraně než předtím (a přitom nastal výrazný pokles zločinnosti), a aby zároveň počet stoupenců homosexuálních „manželství“ dramaticky stoupl, to nikdy tehdy nepovažoval za možné. Ale přesně to se stalo.

Za poslední rok v Americe totálně kolabuje opozice proti „právu“ (privilegiu) homosexuálů uzavírat „manželství“ – a přitom procento stoupenců práva nenarozených dětí na život či individuálního práva držet a nosit palné zbraně je větší než předtím. Jak to vysvětlit?

Striktně logicky vzato je to nevysvětlitelné. Méně logicky vzato to vysvětlitelné je: fascinací rovností a přesvědčením, že to nepřinese žádné nevinné oběti.

Počet a procento stoupenců práva na život malých nenarozených dětí jsou dané přesvědčením, že jeho opak vede k nevinným obětem, zabitým dětem. Právo na zbraně je právem nevinných na sebeobranu, jeho opak vede k zabíjení nevinných zločinci. Ale co zlého způsobí, když dvě osoby (stejného pohlaví), které se mají rády, uzavřou sňatek? Jak nám tím ublíží? Na první pohled nijak.

A pak myšlenka rovnosti: z hlediska liberalismu (liberálního státu) jsme si všichni občané rovni. A když dva občané A a B (muž a žena) či C a D (žena a muž) mohou uzavřít manželství, proč by z hlediska liberálního státu nemohli uzavřít manželství i občané E a F (muž a muž) či G a H (žena a žena)? Přece z hlediska státu jsou si všichni občan A, B, C, D, E, F, G, H, …X, Y, Z rovni!

Ano, to platí, ale jen potud, dokud platí předpoklady dogmatického pohlavního rovnostářství, totiž že muži a ženy jsou vzájemně zaměnitelní a neexistují mezi nimi objektivní podstatné rozdíly; a pokud se zaměřujeme pouze na dospělé jedince, jejich práva a „práva“, leč nikoli na děti a jejich dobro.

Pokud bychom naopak uznali podstatné rozdíly mezi muži a ženami, a měli na zřeteli nikoli primárně „práva“ (ve skutečnosti ješitnosti) dospělých, nýbrž dobro dětí, okamžitě bychom viděli, že soužití dvou osob stejného pohlaví a manželská rodina dvou osob opačného pohlaví – a jejich vlastní, biologické děti – jsou jako nebe a dudy; dvě formy soužití mající jen málo společného. A tudíž pak pro stát nedává smysl stejným způsobem privilegovat obě – neboť tady vskutku nemluvíme o právech, nýbrž o privilegiích – stejným (rovným) způsobem.

Pokud se manželství rozvolní natolik, že z definice „soužití dvou osob opačného pohlaví…“ se vyjme omezení „opačného pohlaví“, proč by se z ní ve stejné rovnostářské logice nemělo vyjmout i omezení „dvou osob“? Když A a B chtějí manželství, a pak E a F chtějí manželství a pak i I a J a K a L a M a N a O a P a Q chtějí společné kolektivní manželství, jak jim rovnostářský stát může to „právo“ upřít?

Nasnadě je pak otázka, proč by stát měl vůbec manželství vytvářet, či uznávat či udělovat. Je-li moderní liberální stát pod vlivem rovnostářské (sexuálně a pohlavně rovnostářské) ideologie ochoten „redefinovat“ manželství až k absurdizaci a destrukci této odvěké instituce, je nejvyšší čas pravomoc vůbec se vyjadřovat k otázkám manželství státu odebrat.

Oddělit stát a manželství. Ponechat manželství jako instituci náboženskou či přirozeně-smluvní. A znemožnit státu do ní jakkoli kafrat. Když už stát není ochoten manželství – skutečné manželství – smysluplně podporovat, ale jej „redefinuje“, devalvuje a konceptuálně rozbíjí, tak ať je raději nepodporuje vůbec, ale taky ať mu neškodí.

Abychom jednoho dne nedospěli do stavu, že když si jako občan R pod manželstvím představuji svůj vztah se svým psem, kočkou, gibbonem či hrabošem polním, tak právě a jenom proto, že si to tak subjektivně přeji, stát se bude cítit povinen mi tento stav veřejně prohlásit, uznat a garantovat coby manželství…

Tož, tak to ne.

Když už není ochoten pomáhat, ať alespoň neškodí.

Vyšlo na konzervativnilisty.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Lídr se nevolí…

12:26 Ivo Strejček: Lídr se nevolí…

Dnes nepíšu glosu. O smrti se glosy nepíší. Dnes chci ještě několika svými řádky vzpomenout na Mirka…