Rudolf Mládek: V Praze došlo k prozření

26.09.2019 12:21 | Zprávy

Není to tak dlouho, co Alexander Tomský napsal: „Ekologie má být lokální, nikoli globální, ta vede jako každý univerzalismus k fanatismu. V Praze máme z celé Evropy druhé nejhorší ovzduší po Athénách. Dýcháme tu rakovinu a polovina dětí každou zimu marodí. Třicet let nakupuje Dopravní podnik dieslové autobusy, i nový ředitel Petr Witowski v té hrůzné praxi pokračuje. Kde jsou zelení se svými protesty, proč nedemonstrují?“

Rudolf Mládek: V Praze došlo k prozření
Foto: Archiv Rudolfa Mládka
Popisek: Rudolf Mládek

Změna na programu dne

Jak se ukazuje, Petr Witowski už sahá po změně a vedení Prahy, které slovo „trolejbus“ nemělo skoro rok ve slovníku, (leda tak okrajově pro malou zkoušenou trať na Prosek) náhle prozřelo a plány se jenom hrnou. Tedy konečně! DPP už zahájil pravidelný provoz trolejbusu EKOVA ELECTRON 12T v běžném provozu režimu s cestujícími. Tento bateriový trolejbus s trakční výzbrojí Cegelec TV Europulse bude jezdit na lince č. 58 z Palmovky do Letňan po dobu jednoho měsíce. Testování poslouží DPP nejen k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů. (2) Doufejme, že dojde i k testování jiných typů. A k dalším linkám.

Letiště s novou obsluhou

Za pozitivní lze pokládat i informaci, že namísto současných autobusů 119 se cestující od roku 2023 svezou na letiště velkokapacitními trolejbusy. „Trasu linky 119 zelektrifikujeme a pořídíme dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů. Budou mít na délku 25 metrů, čímž se výrazně zlepší komfort cestujících, ulehčíme dopravě tím, že nebudeme přidávat další autobusové spoje, a zároveň snížíme výfukové emise na nulu,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.( 3) Třeba panu náměstkovi někdo pošeptal, že hybridní autobusy, které Praha zkouší se nikde moc neosvědčily, a tak hledá (správně) nové cesty.

Nákup dvaceti „letištních“ velkokapacitních bateriových trolejbusů už pražští radní schválili a slibují si od tohoto kroku i úsporu řidičů, kterých je trvalý nedostatek. Trolejbusy by měly jezdit zhruba polovinu trasy pod trolejemi, zbytek na baterie. Průběžné trolejové vedení má vést z Nádraží Veleslavín, kde budou troleje i na samotném terminálu, přes Dědinu až na Terminál číslo 3. Na letišti má vzniknout dobíjecí stanice v prostoru, kde jsou dosud odstavené autobusy. (4) Elektrifikace linky 119 má podle města využívat synergií v rámci tramvajové napájecí sítě a počítá s provozem většiny vybudované infrastruktury. Ačkoliv budou využity i již existující měnírny, přesto se nasazením těchto několika trolejbusů počítá až v roce 2023 reálně 2024.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Kde je zakopaný pes

17:30 Jiří Weigl: Kde je zakopaný pes

Jedním z brizantních témat letošních voleb je blížící se zavedení systému obchodování s emisními pov…