Svatopluk Otava: Tak se dělá politická prostituce

20.04.2016 11:52

Poslední komunistický návrh zákona o zdanění církevních „restitucí“ je v podstatě více než kompromisním nápadem jak definitivně legalizovat tento politický podvod. I komunisté tedy vlastně hlavně katolickému kléru vystavují certifikát na ukradený národní majetek, který byl již od dob Josefa II. pouze ve správě Církve katolické. Bráno přísně ideologicky – komunisté tím zrazují sama sebe jako reprezentanta prý levicové politiky. Eurofilní partaj Filipových parlamentních hnípačů však u kléromanů reprezentovaných Bělobrádkovou KDU-ČSL milosti nedostane. Proč? Poněvadž lidovci dobrovolně v boji o peníze a moc nehodlají pustit ani chlup. „Tradičně“, nikdy.

Svatopluk Otava: Tak se dělá politická prostituce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Socha panenky Marie

OD MASARYKA PO HAVLA

V roce 1919 se msgre Šrámkovi a msgre Staškovi podařilo sloučením katolických ministran a hnutí založit Československou stranu lidovou. Přes marginální volební zisky (zhruba 6% - 9%) se tato pozoruhodná strana stala jazýčkem politických vah za téměř sto let své existence v šesti režimech a čtyřech státních uspořádáních. Největší úspěchy? Zamezení odluky církve od státu v letech 1921 – 1938 a zlegalizování  už zmiňované církevní loupeže v roce 2013 v podobě tzv. Restitučního zákona, kdy se za pomoci kvalifikovaných volebních zrádců z ČSSD po historicky první neúčasti v parlamentu, opět dostala strana do vlády a definitivně stopla jakékoukoli legislatitivní nápravu církevního velkotunelu. A ještě jeden rekord z pomyslné Guinesovy knihy politických rekordů.

V roce 1938 strana nezanikla, ale vstoupila do pravičáckého politického kabaretu Druhé republiky, zvaného Strana národní jednoty, aby v zápětí po jejím rozpuštění činila poslušně politickou stafáž v Národním souručenství v letech 1939 -1945. Víte, co je na tom velkolepé? „Lidovci“ si tak vlastně pojistili jakýkoli výsledek Druhé světové války. V Londýně totiž v exilové vládě dlel právě msgre Šrámek, tudíž ať už to dopadlo jakkoli, bohulibí strážci „hodnot“ měli nakročeno do jakéhokoli režimu v jakékoli vládě. Následující jednačtyřicetileté působení v socialistické Národní frontě pak už nemohlo nikoho překvapit. Zdá se, ža ani převážně antikomunistickou členskou základnu velmi poctivých a velmi naivních, převážně vesnických voličů.

SE SOVĚTSKÝM BRUSELEM, S OSMANEM, KLIDNĚ I S ČERTEM

Dnes, v souvislosti s osmanským nájezdem na Evropu, se opět zviditelňují lidovečtí politikové po svém. Ústy pana Zdechovského či paní Šojdrové horlí o křesťanských povinnostech pomáhat bližním, o morálních apelech, ústy stranického šéfa pana Bělobrádka jsou občané ČR pak ujišťováni, že budoucnost naší vlasti je jen v pevném objetí ateistického Bruselského sovětského svazu. Sem tam pak zazní ještě mlhavé ujištění, že je třeba řešit, posilovat vnější hranice, vytvářet reálné podmínky…., - až si nikdo nevšimne, že v praxi tak nějak „skutek utek“. A to nejhlavnější – nedovolit porušování nájezdnických (lidských?) práv. Přepevná politická linie a podpora velkého katolického rétora (tajného imáma?) Halíka se rozumí samo sebou.

BEZVĚRCI V ČELE VĚŘÍCÍCH? ANO, JE TO MOŽNÉ..

Neuvěřitelná schopnost stylu ani nahá ani oblečená, ani pěšky ani za vozem, politická prostituce až bravurního provedení v podobě prakticky všech stranických šéfů, činí tento zajímavý subjekt zaznamenáníhodným v politické disciplíně – umění možného i nemožného. Jen si připomeňme zákulisní žonglování třeba takového pana Kalouska, který stačil od vyjednávání koalice KDU-ČSL a Sociální demokracie za tolerance KSČM v roce 2006 odskočit až do „jediné autentické pravice“ v podobě TOP-09. Není to úžasné? Tak mohutné názorové a „hodnotové“ rozkročení?

Dá se tedy dnes věřit politikům KDU-ČSL aspoň to boží pozdravení? Nevypadají spíše jako parta politických a morálních bezvěrců, jejichž jediným cílem je odměna za víru v Moc a Zlaté tele? Jsou kroky Křesťanské a sociální unie – Československé strany lidové skutečně křesťanské, sociální a lidové? A když nejsou evidentně československé, jsou aspoň české?

Poznámka pod čarou

Onehdy jsem si na procházce chtěl trochu podumat v intimitě a klidu chrámových zdí, utřídit si myšlenky, možná poprosit Boha, aby mi do nich vnesl více světla a pomohl určit správný směr. Byl jsem na Vyšehradě. Za vstup do kostela žádal dveřník 80 Kč. Investoval jsem tedy tuto částku do vedlejšího stánku, obdržel jsem dvě piva a k utřídění myšlenek pak skutečně došlo.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Mafiozní manipulace před volbami do EP pokračují

15:57 Jiří Paroubek: Mafiozní manipulace před volbami do EP pokračují

Zdá se, že mainstreamové agentury pro výzkum veřejného mínění tvoří nerozbornou jednotu.