„Investoři tak ztrácejí důvěru v obchodní model těchto levných e-commerce gigantů,“ říká analytik BHS Timur Barotov. Když se ještě před pár měsíci mluvilo o platformě Temu, skloňovala se často jako nový fenomén levného nakupování. Dnes už obraz této slevové e-commerce hvězdy poněkud bledne. Podle dat Sensor Tower se počet denních uživatelů Temu v USA během května propadl o 58 procent, a to v přímé reakci na změny americké obchodní politiky vůči Číně.
Na vině je především zrušení tzv. de minimis výjimky, která dlouhé roky umožňovala čínským firmám zasílat malé balíčky bez celních poplatků. Temu, provozované společností PDD Holdings, se tak ocitá v přímé palbě obchodní války mezi USA a Čínou. A zatímco konkurenční Shein zvládá na změny reagovat pružněji (zákazníci u něj navzdory dražším produktům utrácejí více), Temu ztrácí nejen uživatele, ale i tržby.
Její mateřská firma PDD Holdings za první čtvrtletí oznámila tržby hluboko pod očekáváním ve výši 95,7 miliardy jüanů oproti predikovaným 101,6 miliardy a zisk se propadl o více než 40 procent. Zrušení „de minimis“ výjimky tedy zabraňuje tomu, aby levné zboží šlo přímo z čínských továren ke konečnému zákazníkovi, bez zdržení a bez dodatečných nákladů. Aby se Temu nově vyhnulo těmto clům a zrychlilo doručování, rozhodlo se přejít na tzv. lokální fulfillment, tedy budování skladů přímo na území USA, odkud pak zboží rozesílá zákazníkům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV