Informaci vynesl prý hejtman David Rath a hned se stal terčem kritiky v ČSSD. Prý je to naschvál a chyba. A to by mě zajímalo proč? Copak není správné představit kandidáta co nejdříve a dát veřejnosti čas si ho prověřit? Rozumím obavě, že se kandidát vyšťaví - koneckonců ODS také s kandidátem nespěchá a stejně tak ostatní strany. Příčin je několik a bylo by laciné vše hodit jen na politiky a politikaření. Pravda, politici bohužel stále podléhají mantrám reklamních a PR agentur. Politickou kampaň si pletou s reklamou na prací prášek. Skutečně, u komerčních výrobků platí pravidlo, že nejvíc zabírá novinka, třebas je ve skutečnosti obsah stejný. Ano "nová bílá prací síla s novou formulí pro běloskvoucí efekt", tohle skutečně zabírá.
Pro reklamky je taková kampaň nejlehčí - vezmou jednoho kandidáta dva měsíce před volbami, zabalí ho do hezkých slov a vyvěsí na všechny tabule v okrese. Pak se kasíruje a máme hotovo na další čtyři roky.Jenže prezident není přece Ariel ani čokoládová tyčinka(ani poslanec či senátor). Tragikomická je už jen myšlenka, že takovou osobnost vybíráme a diskutujeme pár měsíců před volbami. I mně nedávno jeden přítel, politický komentátor, zcela vážně radil, abych svou kampaň spustil těsně před volbami. Myslel to dobře, ale panebože, až ohlásím nějakou kandidaturu, tak prostě budu pokračovat v tom, co dělám dosud - a buď to bude voličům stačit nebo ne. Mají přece právo zvolit člověka takového, jaký je po celý svůj život - ne něčí obraz vymalovaný měsíc před volbou.
Být zastupitelem veřejnosti musí přece být vrchol profesní úspěšné kariéry - kde není třeba žádný billboard, protože lidé danou osobnost znají. Vědí, jak je daný člověk pracovitý, slušný, poctivý. Na kandidátkách by neměla mít místo žádná anonymní šmudla ze stranické kandidátky. Já vím, takový člověk lépe poslouchá své lídry - jenže lídrem, šéfem poslance či hejtmana jsou voliči - ne kmotři ani stranické sekretariáty.
Média ničí politiku - dělají z ní nepravdivou sci-fi
Tady se dostáváme k další příčině současné strategie tajit kandidáty - média. Podle mého soudu by bylo dobré, aby každý, kdo chce vstoupit do veřejného života, byl veřejně aktivní - a média by si takových lidí měla všímat. A to dlouhodobě. V regionech je spousta lidí, co mají za sebou velmi skvělou minulost, velký kus práce a mohli by být tahouny i v politice. Jenže ti novináře absolutně nezajímají, i kdyby ohlásili sto kandidatur. V případě, že kandidaturu ohlásí mediálně známá osobnost, pak se jí dostane dost mediálního prostoru, ale málokdy je zaplněný tím, čím by měl být - tedy prací a vizí dané osoby.
Já jsem ještě žádnou kandidaturu neoznámil, ale papíru se o mně už popsalo hodně. Drtivou většinu novinářů vůbec nezajímalo, proč bych chtěl kandidovat, čeho bych chtěl dosáhnout, na čem pracovat - ale kdeže - nejdůležitější byly drby, lži smíchané s polopravdami o naprosto nepodstatných věcech. Některé lži byly až legrační - jeden novinářský elév naznačoval, že za mojí publicitou jsou úplatky. Přestože ona novinářka ode mne nikdy nic nedostala, tak tenhle nesmysl v článku napsala. Nebo právě proto? O tom, že se cpu do médií napsal i Reflex, a to poté, co jsem odmítl rozhovor pro Reflex s tím, že chci omezit svá mediální vystoupení a vzdal se i pozice mluvčího naší asociace cestovek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomio Okamura