Když minulý rok přišla TOP 09 a ČSSD s rádoby geniálním nápadem umisťovat reklamní obelisky do pražských ulic a na náměstí, zadělala nám na týdny nechutné vizuální šikany. Vrcholem je umístění kostek tak, že blokují celý chodník a je na nich napsáno: „Chodníky patří chodcům“.
V kontextu takto zaplácaných ulic a tiskovin za miliony se objevuje ještě jeden fenomén. Minimálně strany, jako ODS, ČSSD či asi i TOP09, resp. s nimi spojené reklamní agentury, mají na dlouhé roky dopředu rozporcované všechny legální reklamní plochy ve městě. Kdokoliv další má s venkovní reklamou velké problémy.
Tak jako tak skoro každá strana v rámci kampaně sáhla k nějaké podpásovce. Takto nastavené prostředí k tomu svádí, a je proto na místě uvažovat pro příště o zásadních přenastaveních kampaňových regulací.
Například v Berlíně prý funguje systém tak, že všechny reklamní plochy pod kontrolou města jsou rovnoměrně rozděleny mezi kandidující politické subjekty. Něco podobného – a vůbec omezení průběhu a financování kampaní – by stálo za pokus i v Praze.
Máte program? Nebo další důvěryhodné lidi? Vždyť nemáme přímou volbu primátora...

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas