Když minulý rok přišla TOP 09 a ČSSD s rádoby geniálním nápadem umisťovat reklamní obelisky do pražských ulic a na náměstí, zadělala nám na týdny nechutné vizuální šikany. Vrcholem je umístění kostek tak, že blokují celý chodník a je na nich napsáno: „Chodníky patří chodcům“.
V kontextu takto zaplácaných ulic a tiskovin za miliony se objevuje ještě jeden fenomén. Minimálně strany, jako ODS, ČSSD či asi i TOP09, resp. s nimi spojené reklamní agentury, mají na dlouhé roky dopředu rozporcované všechny legální reklamní plochy ve městě. Kdokoliv další má s venkovní reklamou velké problémy.
Tak jako tak skoro každá strana v rámci kampaně sáhla k nějaké podpásovce. Takto nastavené prostředí k tomu svádí, a je proto na místě uvažovat pro příště o zásadních přenastaveních kampaňových regulací.
Například v Berlíně prý funguje systém tak, že všechny reklamní plochy pod kontrolou města jsou rovnoměrně rozděleny mezi kandidující politické subjekty. Něco podobného – a vůbec omezení průběhu a financování kampaní – by stálo za pokus i v Praze.
Máte program? Nebo další důvěryhodné lidi? Vždyť nemáme přímou volbu primátora...

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
billboardy , kampaň , Praha , volby , Masare
autor: Český rozhlas
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
Komentář k nákladům nových Trumpových cel pro českou ekonomiku. Americký prezident nové, 30procentní…