Stavební předpisy město rozdělují na sedm zón, ve kterých je podle postavené hrubé podlažní plochy stanoven povinný počet parkovacích míst. Nyní se parkovací místa musejí stavět i v centru, změna by umožnila stavět domy i bez parkovacích míst.
K argumentu, že možnost stavět developerské projety bez parkování povede ke snížení cen bytů − např. Petr Hlaváček náměstek primátora (STAN): Zlevní to ceny bytů. Snížení minima počtu parkovacích míst se pak zásadně promítne do cen nemovitostí, které díky tomu mohou citelně poklesnout. Tvrzení je nekvalifikované. Když poptávka převyšuje nabídku, není důvod, aby developeři prodávali byty za cenu nižší, než jakou mohou na trhu dosáhnout; jejich snížené náklady plynoucí z toho, že nemusejí povinně vystavět bytový dům s garážemi, nebo tak činit v menším množství než dosud, žádný vliv na cenu bytů mít nebude. Cena bytů není tvořena existencí/neexistencí parkovacích míst, nýbrž nabídkou/poptávkou po bytech (tržní situací). Dojde pouze k (relativnímu) snížení nákladů developerů na výstavbu (relativnímu ve srovnání s výstavbou zahrnující parkovací místa).
K argumentu, že jde o podporu udržitelného rozvoje města. Tvrzení je absolutně nekvalifikované. Snížení počtu míst k parkování v nově stavěných domech povede ke zvýšení počtu aut parkujících na veřejných prostranstvích a k jejich intenzívnějšímu pohybu na nich. Na udržitelný rozvoj města to bude mít spíše vliv negativní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV