Jako schůdné řešení tohoto zákona pro zahraniční obchodní řetězce je jednoduše sečíst celkové objemy nakoupeného zboží a z toho odečíst tzv. „prebendy“, jako zpětné, růstové či cílové bonusy, marketingové poplatky za zařazení položek do letáků, zalistovací poplatky, aj., které mohou být v řádu i 20 či více %.
Na základě vyhodnocení pak budou požadovat po dodavateli přehodnocení ceníku minimálně o těchto 20 % směrem dolů, raději i o něco více. A jak říká správně p. Toman, tento zákon neřeší ceny, ale jen ty prebendy.
A navíc, dodavatel nebude mít žádnou garanci, že za tyto doposud hrazené poplatky a bonusy, bude mít dříve dohodnuté protiplnění , zda-li bude v letáku, zda-li nebude jeho zboží až někde na konci v rohu regálu, či zda-li bude vůbec řetězce i za tyto snížené ceny odebírat.
A kdo bude poraženým? Kromě dodavatelů, zpracovatelů a zemědělců bude poraženým i tradiční český obchod. A proč?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV