V našem prostředí se na skládání účtů často a rádo zapomíná; politici sice uznávají, že voliči se čas od času dostaví k příslušným volbám a „nově rozdají karty“, tj. rozhodnou o patřičných mandátech, ale o tom, že by součástí voličského rozhodování mělo být politické skládání účtu, již většinou nechtějí ani slyšet.
Přitom volby jsou hlavně o skládání účtů, velká většina politiků pravidelně usiluje o obnovu svého mandátu; ovšem volební kampaně, pokud v sobě vůbec obsahují něco jiného než čistou reklamu obdobnou prodeji prášku na praní, se obracejí zásadně jen do budoucnosti: sliby se slibují, blázni se radují… Čím více má volič informací o tom, co politik činil během minulého období, co podpořil a co nepodpořil, jakých hlasování se účastnil a jakých ne, tím lépe se ve volbách rozhoduje a tím méně reaguje na populistické sliby či strašení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV