Čeká se další zdržení, nemluvě o zdražení. Průtahy ve výstavbě jsou obyčejně spojovány se žalobami Dětí Země, které do poslední chvíle prosazovaly, aby se nejcennější část chráněného krajinného území České středohoří podešla tunelem Kubačka. Mělo to podporu řady geologů, protože na povrchu hrozily sesuvy půdy. Nakonec však byly Děti Země odkopnuty, stavba se rozjela po povrchu a sesun půdy nastal, jak geologové očekávali. Snad aby se taky zapátralo po vině.
Ekologické organizace jsou stavbaři vnímány jako „zelená škodná“, protože zdržují bazírováním na dodržování předpisů ochrany přírody a protestují proti všem porušením korektní přípravy stavby a posuzování všech okolností. Zdržují? Mirek Patrik, předseda Dětí Země, tvrdí, že je to přesně opačně. Kdyby byly hned od začátku vyslechnuty všechny dotčené osoby a byly seriózně posouzeny jejich námitky, stavba mohla vznikat ve shodě a zvedlo by to i její společenskou prospěšnost.
I když však malá skupinka ekologických aktivistů, většinou s přírodovědným vzděláním, zmůže jen něco, a podlehne manipulacím správních orgánů a stavbařů, příroda bývá houževnatější a umí vytrestat toho, komu je moře po kolena.
Suchá agenturní zpráva ČTK nyní uvádí, že masivní sesuv půdy na rozestavěné dálnici D8 z noci na pátek 7. 6. 2013 se stále pohyboval i po pěti dnech. Podle geologů se půda zřejmě posouvá i pod silnicí. Obec Litochovice pod dálniční stavbou sice ohrožena není, ale narušena je také železniční trať mezi stanicemi Dobkovičky a Radejčín a nedaleký lom.
Je to skutečná pohroma, která se změní v technickou a nákladovou noční můru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz