Jiné průzkumy však ukazují, že voliči SNP jsou o poznání vlažnější než v časech referenda a přijdou k urnám v menším počtu. A tak by to mohli být nevoliči, kdo vybere vítěze. Pravda, ve svůj neprospěch.
Týden před volbami v Británii obsadil novinové stránky souboj agentur produkujících předpovědi. Výzkum specialisty konzervativců na volební strategie lorda Ashcrofta (Lord Ashcroft Polls) ukazuje vedení rodné strany o 6 procentních bodů, avšak podle agentury Populus to jsou naopak labouristé, kdo vede, a to o 3 body.
Na straně Ashcrofta – „vyhraje Cameron“ – jsou i agentury ICM, ComRes a Opinium, zatímco výsledek typu „vyhraje Miliband“ odhadují vedle agentury Populus také Panelbase a Mori. Dvě další agentury – YouGov a TNS – vidí trendovou změnu, kdy se vedoucí strana překlápí do ztráty. Jen agentura Survation hlásí opačný trend, nástup konzervativců ze ztráty do vedení. Další vrstva analytiků k tomu zjistila, že telefonní dotazování dělá lepší čísla pro konzervativce, zatímco dotazy po internetu více vyhovují labouristům. Jisté je tedy jen to, že průmysl výzkumu veřejného mínění vzkvétá.
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/0fa011c4-edb5-11e4-a894-00144feab7de.html?siteedition=intl#axzz3YdD2d6wG
I kdyby byly uvedené předpovědi počtu platných volebních lístků pro jednotlivé strany reálné, moc toho neřeknou, protože britský systém, kdy vítěz bere vše, naprosto marginalizuje každého, kdo má sice hodně celkových hlasů, ale není tím, kdo je v konkrétním volebním obvodu na prvním místě. A tak třeba hlučná protievropská strana UKIP, pro kterou by nyní hlasovalo 13,7 procenta voličů, může počítat s pouhými 2 křesly ve sněmovně. Ta budou možná nakonec docela důležitá, ale je zřejmé, že je snazší čas od času obsadit většinu titulních stránek, než bojovat o parlamentní většinu, kterou představuje 326 křesel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz