Zdeněk Šámal: Prohlášení odborů je jasnou snahu odborů o politizaci dění v České televizi

27. 2. 2014 9:30

Reakce České televize na prohlášení odborů

Zdeněk Šámal: Prohlášení odborů je jasnou snahu odborů o politizaci dění v České televizi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Šéf zpravodajství ČT Zdeněk Šámal

ČT24 je jedním z nejúspěšnějších zpravodajských televizních kanálů v celoevropském kontextu. V tuto chvíli zaměstnává přes tři sta padesát lidí s průměrnou mzdou násobně převyšující průměr celorepublikový. Zpravodajský kanál opustili v poslední době tři editoři a dva moderátoři, a to na vlastní žádost a po standardní dohodě s vedením redakce. Česká televize považuje za absurdní situaci, kdy odbory rezignovaly na řešení pracovně-právních otázek a věnují se problematizaci toho, že někteří zaměstnanci z vlastní vůle opouštějí svoji pozici. Navíc, když důvody, které uvádějí, neodpovídají argumentaci prezentované odbory.

Česká televize lituje odchodu každého zkušeného zaměstnance, takové rozhodnutí však zcela respektuje. V ČT24 nyní pracují desítky erudovaných editorů i moderátorů, kteří za dobu svého působení v ČT prokázali, že mají potenciál dosáhnout vysokých profesních kvalit a i jim chce redakce zpravodajství dát příležitost dále se rozvíjet. Obměna televizních tváří i osobností podílejících se na vysílání patří k životu každé televize a do jisté míry je i zárukou toho, že neustrne ve vývoji.

„Odborářské prohlášení považuji za naprosto skandální obsahem i formulacemi. Situaci ve zpravodajství v něm interpretuje pět lidí, z nichž pouze jeden má s úsekem souvislost, ostatní působí jako technik z přenosu, zvukař, účetní a stavěč scénických dekorací. Je-li zákonnou rolí odborů lhaní, překrucování a vyjadřování se k věcem nepříslušným, pak toto prohlášení je praktickou ukázkou tohoto poslání. Vidím v něm jasnou snahu odborů o politizaci dění v České televizi,“ říká ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal a dodává: „Nejsem si vůbec jist, jestli by ostatní členové odborové organizace, kterým na České televizi záleží, s posledním prohlášením odborů souhlasili.“

„Předseda televizních odborů, pan Antonín Dekoj, bohužel pochopil špatně informaci, kterou ode mě vyslechl při soukromém rozhovoru v ordinaci. A bohužel ji i ve zcela nereálném kontextu použil do oficiálního prohlášení odborů. Počet preskripcí antidepresiv na mém pracovišti skutečně za posledních několik let o jednotky stoupl, není však možné dávat tento stav do přímé souvislosti se situací v České televizi. Nejen, že je vyšší míra užívání těchto medikamentů celosvětovým trendem, ale na pacienty působí i množství vlivů, které nemají s pracovními podmínkami zcela nic společného. Budu za manipulaci a zneužití mnou poskytnuté informace požadovat od pana Dekoje omluvu, neboť cítím, že mě jako profesionálního lékaře poškozuje,“ říká praktická lékařka České televize Martina Zajíčková.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Česká televize

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Karel Sýs: Sbohem, náš krásný plameni…

14:55 Karel Sýs: Sbohem, náš krásný plameni…

Když Zdeněk Mahler v roce 2011 přebíral Cenu Unie českých spisovatelů za celoživotní dílo, nebylo je…