Copak tak zásadní projekt, který bude po šest let ovlivňovat dopravu skrze celou republiku, lze plánovat bez jakéhokoliv alternativního spojení, resp. řešení? O nutnosti rekonstrukce „Dé jedničky (D1)“ je každý, kdo po této „dálnici“ v současnosti jezdí, přesvědčen.
O to vítanější posilou by bylo, kdyby prozíraví plánovači (máme vůbec nějaké?) před rekonstrukcí Dé jedničky pohnuli stát, politiky atd. k dobudování severního spoje mezi Čechami a Moravou v úseku Hradec Králové - Olomouc zvoucího se odborně jako R 35. Chybějící kilometry rychlostní silnice R 35 by v případě své existence výrazně napomohly jako alternativní spojení, a to nejen v době rekonstrukce „Dé jedničky“. O silnici R 35 se však jen mluvilo, a tak zůstává faktem, že rekonstrukce D1 přivodí dopravní komplikace a zdržení. Komplikacím šlo významně předejít, kdyby existovala alternativa v podobě spojení po R 35. Co z toho vyplývá? Dlouhodobá nekoncepčnost v přípravě a výstavbě silničních spojení v Česku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: SPOZ