Obchodní model, který se rozmohl v Česku je takový, že drtivá většina lidí nakupuje v hypermarketech a supermarketech v podstatě všechny potraviny, které potřebuje. A dělá to v podstatě bez ohledu na to, jestli má nějakou alternativu.
To je dost odlišný model od toho, který je například v Německu. Zde jsou lidé zvyklý nakupovat věci přímo u lokálních producentů. Řídí se tam heslem, když soused pěstuje zeleninu, proč jí kupovat v supermarketu, když jí můžou koupit u něj. Velmi tam fungují komunitní vazby. I když je v marketu možná o trochu levnější, upřednostňují princip sousedské výpomoci.
Velmi rozšířený je i prodej na trzích, kde se prodává i tak citlivá potravina, jak čerstvé maso. Proč citlivá? Čerstvé maso vyžaduje vůbec ty nejpřísnější hygienické normy, které se musí striktně dodržovat. Proto je tak těžké pro lokální producenty masa dostat se na pultový prodej. Systém kontroly je tak náročný, že se vyplácí především při velkém objemu produkce, což malý logicky nesplňuje. Přesto se i čerstvé maso může prodávat v Německu na tržišti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vitbarta.cz