Čtyřkilometrová přeložka na silnici I/21 v úseku Nová Hospoda – Kočov (viz foto níže) byla uvedena do předčasného užívání v květnu 2011. Již tehdy bylo diskutováno zvlnění na mostu přes řeku Mži nedaleko obce Kočov. Expertní posudek tehdy konstatoval, že zvlnění vozovky je jen estetickou závadou! Navzdory tomu došlo na základě uplatnění reklamace k dohodě Státního fondu dopravní infrastruktury, zhotovitele společnosti BERGER BOHEMIA a.s. a projektanta společnosti PONTEX s.r.o. o řešení zvlnění vyfrézováním odvodňovacích žeber (drážek pro odvod vody pro eliminaci aquaplaningu).
Po odsouhlasení ze strany ŘSD byly práce provedeny v celé ploše a délce mostu na náklady zhotovitele a projektanta. Zadavatel se následně dohodl se zhotovitelem na prodloužení záruky na celou mostní estakádu o 24 měsíců, a to jak na vozovkové vrstvy, tak na vlastní nosnou konstrukci mostu.
Nyní po více než jednom roce provozu most vykazuje identickou vadu jako před přijatým opatřením. Z této skutečnosti vyplývá, že jak dílo samo, tak provedená následná opatření neodpovídají technickému standardu doby. Dá se usuzovat, že při realizaci došlo k sesednutí skruží (pokud nebylo vadně vyprojektováno nebo vadně provedeno založení objektu) a výsledkem je zvlnění patrné na mostovce resp. vozovkových vrstvách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vitbarta.cz