Jsou to právě učitelé, kteří mají každodenní kontakt se žáky a studenty a vidí tak situaci v českém školství v plné „kráse“. Pokud na hrozivou situaci ohledně vzdělanosti začínají upozorňovat pedagogové, je to k vážnému zamyšlení.
Ministerstvo by mělo minimálně založit pracovní skupinu, která by se dokumentem pedagogů vážně zabývala. Rovněž je třeba zahájit v České republice konstruktivní debatu na téma školství. To musí mít podle mého názoru jasnou strategii s několikaletým výhledem do budoucna. Situace, kdy s novým ministrem přichází zároveň i nová koncepce školství, musí skončit.
ČSSD a já osobně na většinu bodů z desatera upozorňovala a představila své alternativní návrhy v tzv. Zelené knize. V této knize jsou shrnuty postupy ke zlepšení situace v oblasti vzdělanosti. Klima na českých školách je totiž dlouhodobě velmi špatné a to se samozřejmě odráží na výkonech studentů a stále se snižující úrovni českého školství. Pravice však jako by měla klapky na očích, protože na kritiku nehledí a pokračuje ve své chaotické politice. Kritizoval jsem jak státní maturity, tak plošné testování žáků 5. a 9. tříd základních škol.
Zároveň jsem ovšem aktivně přicházel i s alternativními návrhy, jak má vláda danou problematiku řešit např. návrh na nový způsob výuky matematiky, alternativy čerpání prostředků EU pro oblast školství či návrhy podpory učňovského školství. Osobně jsem pak o těchto návrzích informoval jak exministra Josefa Dobeše, tak současného ministra školství Petra Fialu. Bez odezvy…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz