Koncepce plošného testování má řadu rizik, které působí kontraproduktivně a rozvoji školství v žádném případně nepomáhá. Plošné testování vede například k tomu, že se školy na úkor všech ostatních oblastí zaměřují pouze na testované předměty. Záměr MŠMT jde navíc proti plánu na tzv.inkluzi ve školách - tedy namísto začleňování slabších žáků budou školy vedeny k tomu, aby se těch nejslabších co nejdříve zbavily a udržely si tak dobré výsledky testů.
Zatímco v zahraničí rizika a nevýhody plošného testování vzali na vědomí a hromadně od něho ustupují, české ministerstvo školství jde hlavou proti zdi a snaží se zavést metodu, která prokazatelně není pro školství prospěšná.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz