Nový ministr dopravy Pavel Dobeš nejprve vcelku sebevědomě vystupoval proti návrhu státního rozpočtu na příští rok, ve kterém resort dopravy nedostane přibližně 10 miliard korun, s kterými původně počítal. Dobešova silná prohlášení o tom, že bude požadovat po ministru financí navýšení rozpočtu pro svůj resort, však nevedla k žádnému výsledku. Svoji neschopnost vyjednat dostatečné peníze pro resort dopravy si tak nyní ministr Pavel Dobeš kompenzuje tím, že je vytáhne z kapes občanů - plánuje radikální zdražení dálničních známek a mýtného.
Zdražení mýtného o 25 procent ještě není nikterak radikálním krokem, podle slov některých dopravců s ním počítají a bylo již předem dohodnuto. Negativní dopad by ale toto zdražení mohlo mít opět na silnice nižších tříd, jelikož by to mohlo vyvolat ještě větší snahu některých dopravců využívat pro své trasy nezpoplatněné silniční komunikace, což zhoršuje kvalitu života lidí, kteří v blízkosti těchto silnic bydlí. Tato skutečnost by měla být dalším důvodem pro debatu o rozšíření mýta na silnice I. a II. třídy.
Zvýšit cenu dálničních známek od příštího roku až na 1500 korun, to už je ale nehorázným převedením zodpovědnosti za vlastní neschopnost na rodinné rozpočty českých občanů. Předpokládaný výnos je přitom 700 milionů korun, což je v situaci, kdy by pro optimální stav Státní fond dopravní infrastruktury potřeboval cca 40 miliard korun a kdy ministr dopravy požadoval alespoň 10 miliard, v podstatě nic neřešící suma. Zatímco pro dopravu jde tedy o marginální částku, na rodinné rozpočty může mít fatální dopady.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz