Podporujeme snahu zaměstnavatelů a odborů o navýšení rozpočtu SFDI. Nedostatek prostředků se může projevit výrazným zpomalením nebo i zastavením již započatých staveb. Dlouhodobě tak může chybět na dopravní infrastrukturu téměř 30 miliard korun. Stejně tak považuji i nadále za nezbytné, aby stát, potažmo ministerstvo financí dodrželo memorandum uzavřené mezi kraji a vládou Jana Fischera o financování regionální železniční dopravy.
Tato vláda stále více osekává rozpočty krajů a nyní nechce dodržet smlouvu podepsanou samotným premiérem České republiky. Kraje odmítají takové jednání a nemohou ze svých rozpočtů vydat 150 milionů korun, které je smluvně zavázán uhradit stát. V případě potřeby jsme připraveni stát žalovat. Překvapující také je, že na tomto klíčovém jednání tripartity chyběl ministr dopravy. Navíc ho sám před nedávnem inicioval. Ukazuje tak, že rozpočet pro dopravu zřejmě mezi jeho priority nepatří.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz