Dotaz:
Dobrý den. Jedná se mi o psychologické vyšetření řidičů autobusů a nákladních vozidel nad 7,5 tuny, každých pět let po dosažení padesátky. Považuji tato vyšetření za diskriminační a ponižující u zkušených řidičů, kteří jezdí bez nehod a problémů. Proč na toto vyšetřeni nechodí jen ti, co mají nehody a u řidičů MHD navíc jen ti co, nedokážou vyjít s cestujícími? U nás v Brně to došlo dokonce tak daleko, že řidič, který měl jít na psychotesty z obavy, že přijde o práci, spáchal sebevraždu. Navíc,kde je nějaká objektivita tohoto vyšetření? Podíváte se špatně na psychologa a skončil jste a ani nevíte jak? Celý život jezdíte bez problému, bez nehod, těšíte se na důchod a pár let před důchodem skončíte jenom proto, že se paní psycholožce něco nelíbilo. Nešlo by tento paskvil v zákoně zrušit? Silně pochybuji, že něco podobného mají i v jiných zemích světa. A podobný nesmysl je i profesní osvědčení. To je něco jako by vystudovaný stavař musel mít další potvrzení, že může stavět mosty. Vždyť jsme celému světu pro smích. Děkuji za odpověď.
Odpověď:
Srovnávat profesionální řidiče, ještě k tomu těžkých aut a autobusů s jinou profesí typu stavař nelze. Snad s piloty letadel by srovnání tato profese snesla. Jde o činnost, kdy selhání znamená fatální ohrožení ostatních v okolí u řidičů autobusu i cestujících. Nejsme jediní, kdo služeb dopravních psychologů ze zákona využívají a profesní osvědčení je celoevropský fenomén.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Stanislav Huml - profil