MD: Jednání s RegioJetem o lince Ostrava-Krnov-Olomouc směřují k dohodě

20.05.2013 22:22

Zástupci Ministerstva dopravy a společnosti RegioJet se dohodli na základních předpokladech uzavření smlouvy na provozování dálkové železniční dopravy na lince R27 (Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc).

MD: Jednání s RegioJetem o lince Ostrava-Krnov-Olomouc směřují k dohodě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbyněk Stanjura

 

K zahájení provozu by mělo dojít 14. prosince 2014, což je plně v souladu s dosavadními  plány MD. V Úředním věstníku EU byla 18. května zveřejněna notifikace přímého zadání, a MD tak po uplynutí jednoho roku bude moct s RegioJetem uzavřít smlouvu o veřejných službách. Nyní společně dojednávají konkrétní detaily provozního konceptu, zejména způsob zajištění vozidel.

K jednání o přímém zadání veřejných služeb RegioJetu přistoupilo MD plně v souladu s platnou legislativou poté, co muselo z formálních důvodů zrušit soutěž na lince R27.  Vedle zákona o veřejných zakázkách zde ministerstvo zohlednilo především zákon o veřejných službách v přepravě cestujících. Ten je předpisem speciálním, a proto má aplikační přednost před obecnou právní úpravou. V oblasti přepravy cestujících lze zakázku na železnici zadat přímo bez provedení nabídkového řízení, což představuje z formálního pohledu obdobný model, který byl využit v případě stávající přímo uzavřené smlouvy s Českými drahami, a.s.

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura tímto krokem jednoznačně potvrdil záměry svého úřadu pokračovat v liberalizaci dálkové železniční dopravy. „Společnost RegioJet nebyla vybrána náhodně, ani účelově. Kdyby soutěž nemusela být zrušena, Regiojet by se v nabídkovém řízení stal vítězem, protože nabídl nejnižší cenu a zároveň splnil všechny požadavky. České dráhy se nabídkového řízení nezúčastnily. S RegioJetem nyní probíhají jednání o podmínkách smlouvy, která však musí být v intencích nabídky podané v soutěži,“ řekl Stanjura.

Tento transparentní postup v prvním pilotním výběrovém řízení ministerstvo dopravy zvolilo zejména z toho důvodu, aby zabránilo dalším průtahům. „Zvolenou variantu považuji za optimální, neboť tím dáváme jasně najevo, že železnici chceme liberalizovat. Zdravý rozum jsem upřednostnil před přílišnou byrokracií," zopakoval ministr Stanjura.

MD nyní připravuje vypsání dalších soutěží a v jeho zájmu je, aby se do nich přihlásilo co nejvíce zájemců, včetně národního dopravce Českých drah, a.s. Upravený harmonogram soutěží provozovatelů dálkové osobní železniční dopravy MD vládě předloží do konce června.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Rakušan: My už solidární jsme a nemusíme se podílet na solidární mechanismu

17:04 Ministr Rakušan: My už solidární jsme a nemusíme se podílet na solidární mechanismu

Projev na 100. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k migračnímu paktu.