Ministr Dobeš: Nový registr vozidel po týdnu provozu vykazuje výrazné zlepšení

16.07.2012 10:55

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s dodavatelem situaci kolem nového Centrálního registru vozidel aktivně řeší. Již v minulém týdnu vyslalo mobilní týmy, které operativně poskytovaly metodickou podporu a řešily situaci přímo na vybraných registračních místech.

Ministr Dobeš: Nový registr vozidel po týdnu provozu vykazuje výrazné zlepšení
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

V těchto krocích budou mobilní týmy pokračovat i v tomto týdnu. Pro setrvávání nového systému se ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 12. července v 17.00 hodin poté, co dodavateli systému, společnosti ATS-Telcom, dalo ultimátum, že systém do této doby musí být plnohodnotně funkční.

Ministerstvo dopravy tak za přítomnosti kamer české veřejnoprávní televize učinilo s vědomím, že se do té doby na základě velmi tvrdého postupu vůči dodavateli podařilo zprovoznit všechny důležité funkčnosti centrálního registru a že návrat ke starému systému by byl ještě daleko komplikovanější, než setrvání u systému nového.

„Učinil jsem tak s plnou zodpovědností a vědomím, že se jedná o nejlepší řešení. Děkuji i všem těm úředníkům ORP na registračních místech, kteří se ve spolupráci s námi snaží situaci aktivně řešit,“ uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš.

Komplikace s aplikací CRV vznikly důsledkem několika problémových faktorů. Například nečinností předchozích několika vedení ministerstva, která převod registru z ministerstva vnitra pod ministerstvo dopravy odkládala už od roku 2001. Současné vedení MD bylo prvním, které nový centrální registr vozidel začalo řešit.

Řada chyb se mohla vyskytovat už v předchozích registrech, vznikly například přepisováním původních písemných záznamů do elektronické podoby. V minulosti totiž byla data uložena na centrálním registru a na jednotlivých serverech okresních ředitelství. Tyto chyby nebyly odhaleny právě proto, že systém souběžně fungoval na dvou úrovních – centrální a regionální a objevily se až nyní, kdy se databáze sjednotila.

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s dodavatelem situaci aktivně řeší. V pátek 13. července do krajských měst vyslalo mobilní týmy a v pondělí 16. července v této činnosti nadále pokračuje. Systém díky tomu každodenně vykazuje další a další zlepšení, přičemž počet provedených  a ukončených transakcí narůstá. Na řadě míst tak dnes už odbavování žádostí probíhá standardním způsobem, na několika dalších místech pak mobilní týmy dodavatele a MD operativně pomáhá úředníkům metodicky a uživatelsky řešit situaci přímo na přepážkách tak, aby uspokojilo žadatele.

Během víkendu proběhla analýza dotazů na helpdesk z minulého týdne a byly vyhodnoceny nejčastěji se opakující dotazy. Bezprostřední podpora byla v první fázi zajištěna v několika krajských městech. K nejčastějším dotazům byl vypracován stručný návod, jak postupovat a v současné době jsou už tyto informace vloženy přímo do aplikace, aby byly přístupné každému uživateli.

Už v průběhu minulého týdne byly do systému vloženy softwarové úpravy, které by měly dále zlepšit funkčnost celé aplikace. Od pondělí 16. července by tak podle dodavatele měl být například odstraněn problém, kdy se nově zavedené údaje do aplikace CRV, přestože zůstávaly součástí aplikace, v některých případech nezobrazovaly. Celkově tak aplikace CRV z hlediska funkčnosti vykazuje vzestupnou tendenci.

Ministerstvo dopravy se omlouvá za způsobené komplikace, s nimiž dopředu nepočítalo. Ze strany dodavatele docházelo k opětovnému ubezpečení, že systém CRV bude plně funkční, a to k datu 1. července, resp. 9. července. Přechod na nový systém CRV byl nezbytný. Původní systém nesplňoval veškeré potřeby pro připravenost na aplikace, které souvisejí se zavedením základních registrů i se závazky ČR vyplývajícími z právních předpisů EU (připojení k systému EUCARIS), jejichž realizace je vázána plnou připraveností systému k 1. lednu 2013.

Ministerstvo dopravy bude po dodavatelské firmě požadovat zaplacení sankcí. Jejich výše se bude odvíjet také od toho, kdy dodavatel kompletně splní zadání a zajistí bezproblémový provoz. Podle smlouvy je možnost požadovat dva miliony korun za každý den, kdy systém neběží správně.

Žadatelé, kterým v souvislosti s problémy nového registru vozidel vznikla škoda, se mohou obracet buď přímo na ministerstvo dopravy, příp. na registrační místo (správní úřad, jenž měl vozidlo zaregistrovat/přeregistrovat). Uplatňovaná škoda musí být prokazatelná, v oprávněné výši a musí být vyčíslena, včetně všech relevantních podkladů (kopií) prokazujících výši škody. Zároveň je nezbytné, aby podané žádosti byly písemné, zaslané na adresu MD (nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15  Praha 1, Česká republika), obsahovala popis skutkového stavu a kontaktní údaje. Veškeré informace jsou k dispozici také na Zelené lince MD (tel.: 800 880 008, e-mail: zelenalinka@mdcr.cz), která je do odvolání v provozu každý všední den od 9 do 15 hodin.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Ing. Miroslav Balatka byl položen dotaz

Můžete definovat, co je dezinformace?

Všichni o nich mluví, ale co to přesně je? Třeba za covidu jsme byly svědky toho, jak se měnilo, co je pravda a co dezinformace

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Felcman (Zelení): V Liberci bude vládnout koalice strachu

16:05 Felcman (Zelení): V Liberci bude vládnout koalice strachu

Reakce koaličních stran Starostů, ANO a Pirátů na nebývalou krizi důvěryhodnosti je ubohá. Bez jakék…