V těchto krocích budou mobilní týmy pokračovat i v tomto týdnu. Pro setrvávání nového systému se ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 12. července v 17.00 hodin poté, co dodavateli systému, společnosti ATS-Telcom, dalo ultimátum, že systém do této doby musí být plnohodnotně funkční.
Ministerstvo dopravy tak za přítomnosti kamer české veřejnoprávní televize učinilo s vědomím, že se do té doby na základě velmi tvrdého postupu vůči dodavateli podařilo zprovoznit všechny důležité funkčnosti centrálního registru a že návrat ke starému systému by byl ještě daleko komplikovanější, než setrvání u systému nového.
„Učinil jsem tak s plnou zodpovědností a vědomím, že se jedná o nejlepší řešení. Děkuji i všem těm úředníkům ORP na registračních místech, kteří se ve spolupráci s námi snaží situaci aktivně řešit,“ uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš.
Komplikace s aplikací CRV vznikly důsledkem několika problémových faktorů. Například nečinností předchozích několika vedení ministerstva, která převod registru z ministerstva vnitra pod ministerstvo dopravy odkládala už od roku 2001. Současné vedení MD bylo prvním, které nový centrální registr vozidel začalo řešit.
Řada chyb se mohla vyskytovat už v předchozích registrech, vznikly například přepisováním původních písemných záznamů do elektronické podoby. V minulosti totiž byla data uložena na centrálním registru a na jednotlivých serverech okresních ředitelství. Tyto chyby nebyly odhaleny právě proto, že systém souběžně fungoval na dvou úrovních – centrální a regionální a objevily se až nyní, kdy se databáze sjednotila.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy