Ministr P. Dobeš: Úprava taxislužby přinese zkvalitnění

02.10.2012 15:22 | Zprávy

Ministerstvo dopravy chce zlepšit a ztransparentnit provozování taxislužeb.

Ministr P. Dobeš: Úprava taxislužby přinese zkvalitnění
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Ministr dopravy Pavel Dobeš předloží vládě ke schválení novelu zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě. Stěžejní částí návrhu je zásadní přepracování úpravy provozování taxislužby. Nová úprava reaguje na požadavky praxe, kontrolních orgánů i samotných uživatelů taxislužby a klade si za cíl přinést zjednodušení a zpřehlednění práv a povinností při podnikatelské přepravě osob malými vozidly, ztížení obcházení zákonných povinností a páchání protiprávní činnosti.

K omezení protiprávní činnosti při provozování taxislužby by mělo dojít pomocí přesného vymezení povinností dopravců a řidičů taxislužby a návazných sankcí. Nové vymezení samotného obsahu pojmu taxislužba ztíží obcházení stanovených povinností prostřednictvím dosud nedostatečně upravené tzv. smluvní přepravy a navíc dojde k upřesnění provozování služby tzv. „drink servisů“ (odvozu podnapilého řidiče jeho vozidlem). „Nová úprava taxislužby by ve svém důsledku měla přinést zkvalitnění služby pro zákazníky, sjednocení povinností pro všechny provozovatele a jednodušší situaci při kontrolní činnosti a následném postihu,“ říká ministr dopravy Pavel Dobeš. „Mohl by to být krok pro zlepšení a ztransparentnění provozování taxislužeb, z nichž některé v minulosti ke svým zákazníkům nepřistupovaly zrovna nejlépe,“ dodává.

Cílovým stavem v oblasti taxislužby a příležitostné osobní silniční dopravy je narovnání podmínek pro podnikání v silniční dopravě provozované vozidly s obsaditelností do 9 osob včetně řidiče. Sjednocení se týká vstupních podmínek pro vstup do podnikatelského prostředí (požadavky na podnikatele, vozidla a řidiče) i následných povinností dopravců při realizaci svého podnikání se zřetelem na specifika provozování silniční motorové dopravy pro různé účely (jiné podmínky a požadavky jsou na klasickou, operativní přepravu osob z místa na místo v určitém čase, jiné na přepravu osob na předem plánované svatbě nebo pohřbu, zcela jiné podmínky panují u „drink servisů“).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Také by mě ty vaše seznamy zajímaly

Můžete otevřeně sdělit, kolik tato vláda vyvezla techniky na Ukrajinu? Jestli vás dobře chápu, tak na rozdíl od nás lidí máte k dispozici nějaký seznam. Zveřejníte ho? A dá se vyčíslit celková pomoc Ukrajině - nejen kterou jsme vyvezli, ale i ta, kterou jim poskytujeme tady?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Marková (BPP): Jak plníme 2% na obranu? Předraženýma hračkama pro 601.

8:04 Marková (BPP): Jak plníme 2% na obranu? Předraženýma hračkama pro 601.

Sice nás ten kabriolet bude stát 3x více než Brity, ale třeba ho na rozdíl od těch amerických, taky …