Česká poslankyně je v rámci Výboru pro dopravu a cestovní ruch zpravodajkou připravovaného návrhu, který je součástí širšího balíčku předpisů o technické způsobilosti vozidel.
Smyslem nařízení o silničních technických kontrolách užitkových vozidel je zejména sjednotit právní předpisy v této oblasti v EU, zajistit ve všech členských státech stejný přístup a nastavit podmínky pro vytvoření společné elektronické platformy pro výměnu informací o technickém stavu vozidel v Evropě.
Europoslankyně Sehnalová připravovaný návrh obecně vítá. Hlavním problémem jsou podle ní zejména rozdílné přístupy k technickým kontrolám v jednotlivých členských státech. „Procento nákladních aut, u kterých se při silniční technické prohlídce zjistí nedostatky, se pohybuje od 0,3 % v jednom státě, až po 63 % v jiném. Jinými slovy to, co je považováno za normu v Rumunsku, nemusí být považováno za normu v Německu. Naším cílem přitom je, aby vozidla splňovala minimální společné technické požadavky, ať už jsou odkudkoliv,“ vysvětluje Olga Sehnalová. To podle ní také znamená, že by kontroly měly probíhat i stejným způsobem a podle stejných pravidel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD