Skokan (VV): S problémem hlasité reklamy bychom se měli vypořádat

02.01.2012 6:40

Véčkaři jsou pro omezení hlasité reklamy.

Skokan (VV): S problémem hlasité reklamy bychom se měli vypořádat
Foto: veciverejne.cz
Popisek: Bývalý poslanec za VV Petr Skokan

Véčkaři jsou pro omezení hlasité reklamy

Hlasitá reklama by podle véčkařů už v budoucnu v televizním vysílání zaznít neměla. Ve vnitrostranickém referendu se pro to vyslovilo 96 procent hlasujících registrovaných příznivců. Omezení hlasité reklamy podporují i představitelé Věcí veřejných.

„Výsledek tohoto skončeného referenda je pro mě dalším z jasných signálů, že bychom se měli s problémem hlasité reklamy vypořádat,“ uvedl poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan s tím, že proto bude potřeba přijmout nový zákon.

Podle Skokana bude dobré jít cestou co nejmenších nákladů a co největší pohody pro sledování televizních pořadů. „Je samozřejmě také nutné vyřešit otázku autorských práv kvůli případnému zásahu do hlasitosti reklamy a také případné technické záležitosti,“ řekl Skokan.

Inspirovat se zákonodárci můžou v některých evropských zemích, například na Slovensku, kde už čtyři roky platí zákon, který zakazuje vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí. „Také ve Spojených státech budou muset už v příštím roce zajistit všechny velké televizní stanice omezení hlasitosti vysílaných reklam,“ doplnil Skokan.

Mezi zastánce srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu patří i místopředsedkyně strany Kateřina Klasnová. „Uřvaná reklama a teleshopping vadí většině televizních diváků, i když uznávám, že to jistě není nejpalčivější problém Česka. Přesto však nevidím důvod, proč neupravit legislativu tak, aby bylo možné vynutit sjednocení hlukové hladiny pořadů a reklam,“ uvedla Klasnová, podle které by na tom navíc kromě diváků profitovali sami zadavatelé. „Nyní většina lidí reklamu spíše zcela ztlumí, než aby ji sledovala,“ řekla Klasnová.

Hlasitost reklam v televizi je v poslední době opět diskutovaným tématem. V uplynulých měsících nespokojení diváci na hlasitost reklam reagovali a často se obraceli na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání se stížnostmi. Na jaře tohoto roku také vznikla petice, která požaduje zrušení povinnosti provozovatele TV vysílání oddělit reklamu nebo teleshopping zvukovými nebo zvukově-obrazovými prostředky od zbytku vysílání.
 

Véčkařů jsme se v referendu ptali:

„Souhlasíte se zavedením povinnosti dodržovat stejnou úroveň hlasitosti reklamy a teleshoppingu s ostatními částmi vysílání?“

 ANO: 96 % NE: 4 %

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Veciverejne.cz

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hájek (STAN): Nejúrodnější půda se už nebude plošně měnit v parcely pro obchoďáky

4:32 Hájek (STAN): Nejúrodnější půda se už nebude plošně měnit v parcely pro obchoďáky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ochraně půdy.