Syková (ČSSD): Zkrácená verze metra D nevyřeší dopravní problémy Prahy 4

28.08.2012 15:48

Pokud by se postavila trasa D pražského metra pouze v úseku Depo Písnice – Pankrác, museli by cestující nadále ve větší míře používat kapacitně nevyhovující trasu metra C.

Syková (ČSSD): Zkrácená verze metra D nevyřeší dopravní problémy Prahy 4
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Největší pražská část by tak nadále měla nekvalitní kolejové spojení s centrem. Nevznikla by ani strategicky důležitá alternativní cesta v případě, kdy nebude v provozu Nuselský most. Na tyto problémy upozorňuje kandidátka do Senátu v Praze 4 Eva Syková.

V těchto dnech se projednává vliv budoucí trasy metra D na životní prostředí. Následně proběhne územní a správní řízení. V této souvislosti někteří zástupci Prahy prosazují kratší variantu této trasy a s tím, že by metro D končilo již ve stanici Pankrác a pro spojení Prahy 4 s centrem by nadále sloužila trasa C. Zastánci kratší varianty zdůrazňují výrazně nižší náklady, údajně o 10 miliard korun, a rychlejší tempo výstavby. Je však zvláštní, že při debatě v médiích se prakticky mlčí o nevýhodách této varianty, na které chceme upozornit.

„Pokud by se postavilo metro D pouze na Pankrác, hlavní problém s veřejnou dopravou na Praze 4 zůstane. Nejdůležitější kolejové spojení s centrem, tedy metro C, bude v ranní špičce stále na hranici své přepravní kapacity,“ říká Eva Syková, která jako nezávislá osobnost kandiduje za Českou stranu sociálně demokratickou do Senátu. „Obyvatelé z některých částí Prahy 4 by v takovém případě sice využili novou trasu metra, ale pouze pro část své cesty. Pro spojení s centrem města budou muset ve většině případů stejně přestoupit na metro C, které je v úseku mezi Pankrácí a I. P. Pavlova vůbec nejvytíženější v celé síti podzemní dráhy,“ dodává Eva Syková, ředitelka Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR v Krči.

Mezi hlavní důvody, proč je třeba postavit trasu metra D, se v minulých dvaceti letech uváděla potřeba nahradit Nuselský most, pokud by byl z jakéhokoli důvodu mimo provoz. O tomto se najednou přestalo mluvit. „Častokrát jsem slýchávala od pražských politiků, jak je nutné vybudovat náhradní kapacitní cestu z Prahy 4 do centra města, až se začne s generální opravou Nuselského mostu. Teď to najednou není důležité? I z tohoto důvodu podporuji výstavbu trasy metra D až do stanice Náměstí Míru, případně Hlavní nádraží,“ dodává kandidátka do Senátu Eva Syková, která u nové trasy metra vyzdvihuje, že propojí některé části Prahy 4 nejen s centrem, ale i s důležitou Thomayerovou nemocnicí v Krči. Pro kolejovou dopravu mezi čtvrtou pražskou částí a středem města je podle ní také důležité vybudování železniční zastávky na Kačerově, což umožní rychlou kolejovou dopravu z Prahy 4 do Vršovic a Vinohrad.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): Ministr Rakušan stále obhajuje neobhajitelné

19:05 Mračková Vildumetzová (ANO): Ministr Rakušan stále obhajuje neobhajitelné

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Migračnímu paktu