Vaňhová: Ústecký kraj do oprav silnic investoval téměř pět miliard korun

03.10.2012 12:48

Ústecký kraj od roku 2009 zrekonstruoval stovky kilometrů silnic za více než čtyři miliardy koruna a další necelou miliardu investoval do oprav po povodních.

Vaňhová: Ústecký kraj do oprav silnic investoval téměř pět miliard korun
Foto: Ústecký kraj
Popisek: Jana Vaňhová (ČSSD)

Vysokým objemem investic se Ústeckému kraji dařilo nejenom udržovat tolik potřebná pracovní místa, ale i vytvářet nová. Jednou z nejdůležitějších staveb byl most Generála Chábery a přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky u Litoměřic. V dopravní obslužnosti se Ústecký kraj zaměřil především na kvalitu a kulturu cestování.

„Ústecký kraj investuje miliardy korun do oprav silnic II. a III. třídy, které od ministerstva dopravy převzal vesměs v dezolátním stavu. Ačkoli bych si to přála, není možné vzhledem k omezeným možnostem krajského rozpočtu opravit vše najednou. Odbor dopravy je v kontaktu se starosty a zodpovědně přistupuje k výběru silnic, kde se oprava bude realizovat,“ uvedla Jana Vaňhová, hejtmanka Ústeckého kraje.

Uplynulé čtyřleté období bylo ve znamení stability a upevnění cílové koncepce dopravní obslužnosti, která se zaměřuje zejména na kvalitu a kulturu cestování. Ústecký kraj má stabilní dodavatele veřejných služeb autobusové dopravy a ti jsou povinni plnit progresivní kvalitu služeb: nabízí svezení moderními autobusy, jejichž průměrné stáří je v roce 2012 kolem 4,5 roku a v rámci Česka náš kraj řadí na špičku. Stabilní dopravní výkon něco přes 19 milionů km ročně autobusových spojů znamená, že se doprava rozhodně neutlumuje, naopak.

Železniční doprava je především dopravou páteřní, která využívá výhody spočívající zejména v hladkém a rychlém průjezdu velkými městy a ve větší přepravní kapacitě nežli má autobus. Ústecký kraj činil v tomto směru kroky právě v objednávce drážní dopravy. Sice na některých tratích vlaků ubylo nebo byla doprava v regionu přeorganizována na kvalitní autobusový systém, ale na druhou stranu existuje řada spojení, kde mohou vlaky přibývat. Jedná se zejména o meziměstské relace, kde cestují denně tisíce cestujících v každém směru jízdy. Právě v železniční dopravě se kraj důrazně zaměřil na kvalitu a ve smlouvě, kterou přísně sjednal s Českými dráhami, si definoval povinné kvalitativní parametry vozidel. To znamená, že po roce 2009 každý rok přicházejí na koleje v Ústeckém kraji nové a nové vlaky.

Například jen v roce 2012 byly nasazeny soupravy s klimatizovanými řídícími vozy „Sysel“, na Šluknovsko začalo zajíždět výkonné „Desiro“ a nyní se v Ústeckém kraji nasazují první jednotky RegioPanter a RegioShark.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kr-ustecky.cz

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Dvojí metr na utajované informace

11:17 Mašek (ANO): Dvojí metr na utajované informace

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nakládání BIS s utajovanými informacemi