Dva gayové s adoptovaným dítětem mají být také rodina?! Markéta Šichtařová nechápe a varuje před příchodem těch „primitivnějších“, kteří mají jiné hodnoty. Třeba množit se

24.09.2017 15:16 | Zprávy

INVENTURA MARKÉTY ŠICHTAŘOVÉ Těsnou vládní většinou schválená koncepce rodinné politiky, jejímž záměrem je podpořit všechny typy rodin bez rozdílu, potvrzuje, že vstřícnost k menšinám se pomalu zvrhla do dominance menšin. Markéta Šichtařová se v té souvislosti ptá, zda evropské civilizaci nezvoní hrana, když ministryně prosazuje, aby za rodinu byli považováni dva nesezdaní gayové, kteří třeba adoptovali dítě odebrané tradiční sezdané rodině. V pravidelném nedělním rozhovoru upozorňuje i na to, jaká politická strana má jako pilíř volebního programu snížení počtu úředníků.

Dva gayové s adoptovaným dítětem mají být také rodina?! Markéta Šichtařová nechápe a varuje před příchodem těch „primitivnějších“, kteří mají jiné hodnoty. Třeba množit se
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová

Sdílená ekonomika přitahuje nejvíce mediální pozornosti bojem pražských taxikářů proti společnosti Uber. Ti hovoří o nelegálnosti takového způsobu přepravy a požadují, aby řidiči této společnosti měli stejné podmínky včetně povinných taxametrů a zkoušek. Z jakého pohledu na střet konkurenčních provozovatelů pohlížíte vy?

Je celkem logické z pohledu konvenčních taxikářů, že se jim nelíbí nová konkurence. Ostatně konvenční taxikáři se s nelibostí dívají na Uber všude po světě. Jenomže budou si muset zvyknout. Uber je přesně to, co přináší čtvrtá průmyslová revoluce nazývaná Průmysl 4.0. To, že se Uber uchytil, bylo totiž možné díky rozvoji internetu, který v podstatě stojí za rozvojem Průmyslu 4.0.

Taxikáři si dnes stěžují, že jim „řidiči Uberu berou práci tím, že jezdí bez povolení“. Jasně, to jednoho naštve. Všichni mají mít stejné podmínky. Klasičtí taxikáři jsou zjevně znevýhodnění. Jen mi není jasné, k čemu vlastně normální taxikáři potřebují povolení. Pro mě je celé povolení jen klasickým špatným zásahem státu tam, kde není třeba. Problém tedy není v Uberu, problém je v nesmyslné regulaci taxikářů.

Na druhou stranu není pravda, že by klasický taxík musel tuhle bitvu s technologií totálně prohrát. V jednom bude mít vždy výhodu proti aplikacím typu Uber. Když si totiž zavolám přes klasický dispečink taxi, volám si určitou dopředu známou kvalitu. Například jeden dispečink se specializuje na luxusní mercedesy, jeho řidiči jsou zkušení, vyježdění, mají zdravotní prohlídky, a hlavně jsou nadstandardně pojištění. Nepojedu tedy nějakou rozdrkocanou károu řízenou studentem.

Nakonec tak oba konkurenční taxíkářské systémy mohou žít v symbióze: Ten klasický i Uber. Tedy – zatím. To jen, než se masově rozšíří samořiditelná auta. Jenomže to potom bude konec i pro Uber minimálně v jeho dnešní podobě. Jedna technologie, ta uberovská, nejprve částečně zdecimuje klasickou taxislužbu, aby vzápětí jiná technologie zdecimovala Uber.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník