Dva tisíce stran kompromateriálu? Na pozadí vlakového neštěstí probíhá na Drážní inspekci ohavný boj. Peníze, vliv i registrovaný vztah dvou mužů

09.07.2020 4:44 | Zprávy

ParlamentníListy.cz před několika dny dostaly informace od Jindřicha Berounského ze Svazu Odborářů Služeb a Dopravy, ve kterém psal o šikaně v rámci resortu dopravy. Konkrétně šlo o Drážní inspekci, která je podle práva Evropské unie národním inspekčním orgánem a má být nezávislým na Ministerstvu dopravy i provozovatelích dráhy a drážní dopravy. Vede ho Jan Kučera, který podle Jindřicha Berounského šikanuje svého předchůdce Romana Šiguta. Berounský také zmínil extrémně dlouhý osobní spis právě na bývalého šéfa Šiguta. Jelikož jeho slova byla třaskavá, rozhodli jsme se mu položit doplňující otázky.

Dva tisíce stran kompromateriálu? Na pozadí vlakového neštěstí probíhá na Drážní inspekci ohavný boj. Peníze, vliv i registrovaný vztah dvou mužů
Foto: Dicr.cz
Popisek: Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera
Jindřich Berounský (Svaz Odborářů Služeb a Dopravy) 1. 7. ve svém rozsáhlém textu mimo jiné uvedl:

V čele Drážní inspekce je toho času vystudovaný matematik Jan Kučera, který aktuálně řeší více než bezpečnost železnice nejméně 2000 stránkový osobní spis Romana Šiguta, jeho předchůdce, kterého Jan Kučera šikanuje a z odborníka na drážní bezpečnost s pozitivním ohlasem a uznáním v Evropě by chtěl udělat „prašivého psa“, pro kterého jako jediného není dnes na Drážní inspekci místo. Přitom mu dělal 10 let do roku 2016 náměstka a byli známi v resortu jako nerozlučná dvojka. Tehdy proběhlo v rámci zákona o státní službě  výběrové řízení na generálního inspektora Drážní inspekce (GI DI), kde se oba utkali. Boj to byl více než nerovný. Jak v médiích sám prezentoval Jakub Kopřiva, náměstek ministra dopravy pro legislativu, který byl ve své funkci nedávno potvrzen, Jan Kučera se stal jeho životním partnerem, a tak o vítězi bylo prakticky rozhodnuto. Byl to ten náměstek ministra, který jako pravá ruka tehdejšího ministra Ťoka za něj podepsal o víkendu smlouvu na mýto a který byl dokonce členem výběrové komise pro výběr státního tajemníka Ministerstva dopravy, kterým se stal v roce 2015 protizákonně  Tomáš Čoček, když nesplňoval zákonem předepsanou praxi. Jako nejvyšší legislativec v rezortu je zároveň odpovědný i za tvorbu drážní legislativy, která bývá posuzována při šetření nehodových událostí ze strany DI. Aby to nebylo málo, magistr Kopřiva zastává dokonce roli tzv. prošetřovatele na Ministerstvu dopravy a je tak příslušný prošetřovat i případná protiprávní jednání generálního inspektora DI, toho času tedy Jana Kučery.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: B. Richterová a T. A. Nový

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vylučujeme spolupráci s ANO, SPD a extremisty

A s ODS, kterou po vašem odchodu z vlády a vůbec po tom, jak se k vám Fiala zachoval spolupráci nevylučujete? Je teda pravda, že jste ODS kritizovali už kdysi a pak jste se s ní spřáhli, tak já nevím, jak vám rozumět?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tihle zvedli ruku pro vaše šmírování. Konečná odkryla, k čemu se nikdo nehlásí

14:45 Tihle zvedli ruku pro vaše šmírování. Konečná odkryla, k čemu se nikdo nehlásí

Europoslankyně a volební lídryně hnutí Stačilo! Kateřina Konečná glosuje rozhodnutí soudů ohledně ka…